Het heeft even geduurd, maar bij deze.
Waar hebben we gegeten?Restaurant Groot Agelo,
Weerselosestraat 20
7636RL Groot Agelo
Tel nummer: 0541-292744
Wat was de aanleiding?Nieuwsgierigheid en de uitnodiging op het forum voor een Poolse avond!
Hoe is de entourage?Het restaurant beschikt over 80 zitplaatsen in een prettige ambiance, de sanitaire voorziening is uitstekend, en ook geschikt voor minder validen.
Wat hebben wij gegeten?Koffie met gabak (op de poolse manier) bij aankomst.
Als voorgerecht rode bieten soep.
Als hoofdgerecht een warm en koud buffet, met meer dan 30 gerechten, waaronder, warm: pirogie,kielbasa,paddestoelen stoofschotel,kipsnitzel,chaslik,jachtschotel,gekookte aardappelen en diverse groenten, koud: diverse salades,vele soorten Poolse worst,tartaar,Poolse vleeswaren, en diverse rauwkost salades die je zelf kon samen stellen.
En natuurlijk stokbrood met diverse soorten kruidenboter.
Als nagerecht zurek,zuurkoolsoep en als extra nagerecht ijs met verse aardbeien en slagroom!
Hoe smaakte het?Ik moet zeggen dat ik alles lekker vond, maar lust dan ook van alles.
Mijn beide medegangers, vonden vooral de snitzels en de chaslik, van de warme gerechten een topper en van de koude gerechten de salades en de kruidenboter.
Wat dronken wij erbij?3
Ik zelf een heerlijke koude rivella(bob), de dames zaten aan de Poolse wodka en bier.
Hoe was de ontvangst en bediening?Het ontvangst was hartelijk, door gastvrouw Magda en de dames van de bedienig!
De bedienig was goed, er werd om de 10 minuten lags de tafel gelopen om te kijken of er nog voldoende was en om het uur werd er gevraagd of alles naar wens was.
Op de tafel stond al een reuzel met brood en een schaaltje met augurken en een schaaltje met paddestoelen uit het zuur klaar.
En de fles water die gekoeld op tafel stond werd de hele avond vol gehouden!
Hoeveel waren wij kwijt?Daar het een Poolse avond betrof, was de prijs all in, en waren we 32.50 euro p.p. kwijt.
Is het voor herhaling vatbaar?Ja zeker, ga er zeer zeker weer naar toe.
Moet je nog ergens rekening mee houden?Reserveren, kan handig zijn met het oog op het weekend.
Heeft het restaurant een web-site?Ja:
www.grootagelo.nlGroetjes Koert.