Onder het mom van " je bent nooit te oud om eens iets goeds te doen" was ik vandaag voor het eerst in mijn leven in een Pools weeshuis

Via een oproep van de Pools Nederlandse business club in Poznan had ik een oproep gekregen om een weeshuis in Wolsztyn van noodzakelijke spullen te voorzien.
Aangezien wij een binding met Wolsztyn hebben was dit een mooie gelegenheid.
Aan voedsel hebben ze geen gebrek, wel aan allerlei soorten kleding, tassen, toilet artikelen, schoenen, en eigenlijk van alles waar je een tiener blij mee kunt maken

Daar wij in ons magazijn nog een behoorlijke partij kleding, sporttassen, rugtassen en MP3 spelers, alles nieuw verpakt, hadden liggen besloot ik dat maar eens heen te brengen.
De blijdschap valt niet te beschrijven, alles komt zeer goed van pas, vooral rugtassen voor de schoolboeken waren zeer nodig!
Vandaag nog wat collega's in NL laten bellen om ook maar eens op te ruimen, kan er volgende maand een busje vol heen

Wel een contrast, gisteren in Poznan de show van super bolides waar de goedkoopste € 200.000 kost en vandaag kinderen die het met 10 zloty zakgeld per maand moeten doen

Maar ja, vandaag waren ze in iedergeval gelukkig en dat is al heel wat!