Foto's van Siedlarski
Polenforum.nl  - Nieuws - links - Polen forum en informatie over Polen

Welcome, Guest. Please Login or Register
Polen Forum.nl Polen Forum.nl 

middeneuropa.nl Poolse Steden

Copyright 2004 - 2010 All Rights Reserved Polenforum.nl

All photos and texts on this website are copyrighted.
Unauthorized use without permission of the Author or Administrator, will be punished by international law

Home Databank In Memoriam Pajacyk.pl Poleninfo.net Polen Links Poolse webcams Reglement HelpSearch Sitemap LoginRegister  

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print Start new topic
„Fietsen is niet zo moeilijk in Nederland” (Read 264 times)
Pieszyce
Administrator

Właściciel

„Fietsen is niet zo moeilijk in Nederland”
09.09.2009 at 14:51:19

„Fietsen is niet zo moeilijk in Nederland”

L. Vogelaar

HOEVELAKEN – Fietsen is niet zo moeilijk in Nederland. „Het is heel plat. En het is mooi weer.”

David Munusamy Reddie doorkruist Europa. Gisteren fietste hij van Holten richting Hoeve­laken. Munusamy steekt de loftrompet over het land waar hij door fietst. „Nederland is een prachtig land, met fraaie wegen, vooral voor fietsers. Ik ben in Zwitserland geweest, in Italië, Oostenrijk en Duitsland, maar nergens zijn de wegen zo mooi als hier. De mensen zijn heel behulpzaam. Ze wijzen me gelijk de weg als ik dat vraag.”

De 56-jarige Maleisiër stopte met zijn bedrijf, wierf sponsors, nam afscheid van zijn vrouw en acht kinderen, vloog naar Europa en stapte op de fiets. De vervulling van een oude droom.

Leren wilde Munusamy niet erg, vroeger. Maar de wijsheid kwam met de jaren en nu spreekt hij vier talen. Dat komt onderweg van pas. „Maar niet iedereen in Europa verstaat Engels.”

Thuis biedt hij fietsers uit het buitenland een gastvrij onderdak. Zes jaar geleden begon hij zelf ook te rijden. Munusamy klom op 1 augustus in het Zwitserse Zürich op de pedalen. Hij wilde zestien landen aandoen, maar bracht dat aantal om financiële redenen al gauw terug tot negen. Campings, fietsreparaties, kleren laten wassen, het is allemaal maar duur. De fietsende Maleisiër reed door Italië naar Oostenrijk. Na 23 dagen had hij 1000 kilometer achter de rug, „minder dan normaal, vanwege de vele hellingen.”

Alles in Europa is nieuw voor de fietser uit Azië. „Ik eet brood en rijst, want de menukaarten in restaurants kan ik niet lezen en het eten is nog duur ook. De nachten zijn koud en ik ben een paar keer natgeregend.” Slapen gebeurt op campings. En als die er niet zijn, is het in een bushokje in elk geval droog.

Twee weken geleden zat Munusamy in Tsjechië. Via Polen en Duitsland koerste hij richting Nederland. Na dertig dagen rijst eten was het diner met kip en groenten bij de Maleisische ambassadeur in Berlijn erg welkom.

http://www.refdag.nl/artikel/1431238/Fietsen+is+niet+zo+moeilijk+in+Nederland.ht...   09.09.2009

Petje af.................respect want ik zou het nooit doen.   Grin
Back to top

Directe verbinding met 1017 Poolse steden? poolsesteden.nl Steden informatie
Poolse Taal leren? Druk op de  button
Hét Polen forum van Nederland, het enige échte Polenforum waar iedereen zich in de familie opgenomen voelt.
WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

Erwin B
Regelmatige bezoeker
**

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

Re: „Fietsen is niet zo moeilijk in Nederland”
Reply #1 - 10.09.2009 at 18:44:16

Pieszyce wrote on 09.09.2009 at 14:51:19:
Na dertig dagen rijst eten was het diner met kip en groenten bij de Maleisische ambassadeur in Berlijn erg welkom.

http://www.refdag.nl/artikel/1431238/Fietsen+is+niet+zo+moeilijk+in+Nederland.ht...   09.09.2009

Petje af.................respect want ik zou het nooit doen.   Grin

Och, kip met rijst en groenten is best te eten hoor. Wink
Back to top

IP Logged

Pieszyce
Administrator

Właściciel

Reply #2 - 10.09.2009 at 19:10:55

Laat ik het hier bij houden.

Ik bedoelde de fietsprestatie. wat hij eet zal mij een zorg zijn.
Back to top

Directe verbinding met 1017 Poolse steden? poolsesteden.nl Steden informatie
Poolse Taal leren? Druk op de  button
Hét Polen forum van Nederland, het enige échte Polenforum waar iedereen zich in de familie opgenomen voelt.
WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

Erwin B
Regelmatige bezoeker
**

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

Reply #3 - 11.09.2009 at 14:24:22

Pieszyce wrote on 10.09.2009 at 19:10:55:
Laat ik het hier bij houden.

Ik bedoelde de fietsprestatie. wat hij eet zal mij een zorg zijn.

ha, ha, ha, ik maakte een grapje. Smiley
Back to top

IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print Start new topic