Foto's van Siedlarski
Polenforum.nl  - Nieuws - links - Polen forum en informatie over Polen

Welcome, Guest. Please Login or Register
Polen Forum.nl Polen Forum.nl 

middeneuropa.nl Poolse Steden

Copyright 2004 - 2010 All Rights Reserved Polenforum.nl

All photos and texts on this website are copyrighted.
Unauthorized use without permission of the Author or Administrator, will be punished by international law

Home Databank In Memoriam Pajacyk.pl Poleninfo.net Polen Links Poolse webcams Reglement HelpSearch Sitemap LoginRegister  

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print Start new topic
Dames volleybalteam centimeters dichter bij de finale N / E: (Read 519 times)
Pieszyce
Administrator

Właściciel

Dames volleybalteam centimeters dichter bij de finale N / E:
30.09.2009 at 16:47:46

Dames volleybalteam centimeters dichter bij de finale

Polen’s vrouwen volleybalteam hebben zich gekwalificeerd voor de play-off fase bij de Europese Kampioenschappen.

Maar door hun verlies van Nederland in Poule A en zullen zij de play-offs van de tweede positie beginnen.

"The Goldies" (zoals fans hen noemen) zullen in Lodz competeren met Wit-Rusland, Rusland en Bulgarije, vanaf 29 september.

Het vrouwen volleybalteam hopene het succes van de Poolse, mannen, die het Europees kampioenschap volleybal eerder deze maand wonnen,  te herhalen.

http://www.polskieradio.pl/thenews/sport/artykul116910_womens_volleyball_team_in... 30-09-2009

Women’s volleyball team inches closer to final

Poland’s women’s volleyball team have qualified to the play-off phase at the European Championships.

But due to their loss to the Netherlands in Pool A and they will start the play-offs from the second position.

“The goldies” (as fans call them) will compete in Lodz with Belarus, Russia and Bulgaria, starting 29 September.

The women’s volleyball team is hoping to repeat the success of Poland’s men’s team, which won the European Volleyball Championship earlier this month. (kk)

http://www.polskieradio.pl/thenews/sport/artykul116910_womens_volleyball_team_in...    30.09.2009
Back to top

Directe verbinding met 1017 Poolse steden? poolsesteden.nl Steden informatie
Poolse Taal leren? Druk op de  button
Hét Polen forum van Nederland, het enige échte Polenforum waar iedereen zich in de familie opgenomen voelt.
WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

Albert
Global Moderator

Serdeczne pozdrowienia

Noord-Brabant Nederland
Re: Dames volleybalteam centimeters dichter bij de finale N / E:
Reply #1 - 30.09.2009 at 23:07:22

Volleybalsters in halve finale EK
Door Frank (franklop) op woensdag 30 september 2009 22:47

De volleybalsters van Oranje hebben zich nu al geplaatst voor de halve finale van het EK in Polen. Door de 3-0 overwinning op België is Nederland - met nog één speelronde te gaan – zelfs al zeker van de eerste plaats in poule E. Net als in de vier voorgaande wedstrijden gaf Nederland geen enkele set prijs (25-17, 25-19, 25-20).

Omdat Polen van Rusland won, is de laatste speeldag in poule E vrijdag nog wel erg interessant. Wanneer Nederland van Rusland wint, kan het gastland zich daarna via een overwinning op Bulgarije bij de laatste vier voegen. Oranje kan dus tijdens het duel met Rusland rekenen op de steun van het Poolse publiek.

België begon sterk aan het duel met Nederland, maar moest al snel erkennen dat het buurland meer klasse en vernuft in huis heeft. Opvallend genoeg namen de Belgische vrouwen in elke set een voorsprong, maar verdween die steeds weer als sneeuw voor de zon. In de eerste set werd bij 12-14 in het voordeel van België binnen enkele minuten duidelijk hoe de zaken er werkelijk voor staan. Met Chaïne Staelens aan service werd in één serie naar 20-14 gedemarreerd. Daarmee was de eerste set beslist.

Ook in de tweede en derde set kwam Nederland flink achter (9-13 en 8-13), maar stelde het swingende collectief van bondscoach Avital Selinger snel orde op zaken. Virginie de Carne, de beste aanvalster van België, kon slechts blij vlagen uitblinken. Bij Nederland was Debby Stam uitstekend op dreef. Zij werd topscorer met zestien punten.

Avital Selinger werd na afloop bedolven onder Poolse verzoeken om hulp. De Polen hopen immers vurig dat Nederland van Rusland vrijdag wint. "Als het goed is wil iedere speelster altijd winnen en zal ze altijd haar uiterste best doen. Maar niet elke dag is dat genoeg om van iedereen te verslaan." Selinger maakte niet de indruk dat hij zijn beste speelsters in het duel met Rusland wil sparen voor de halve finale. "Mijn speelsters zijn niet moe want ze hebben nog maar vijftien sets gespeeld."

bron : http://sport.fok.nl/sport/nieuws/70619

Back to top

WWW Albert Albert  
IP Logged

Albert
Global Moderator

Serdeczne pozdrowienia

Noord-Brabant Nederland
Reply #2 - 01.10.2009 at 23:04:40

Nederlandse volleybalsters loten Polen
Gepubliceerd: vandaag 22:53

De Nederlandse volleybalsters zijn zaterdag in de halve finales van het Europees kampioenschap aan gastland Polen gekoppeld. Dat bleek donderdagavond na de loting. De wedstrijd in de Atlas Arena in Lodz begint om 17.00 uur.

Titelverdediger Italië speelt om 20.00 uur tegen Duitsland in de andere halve finale.

Nederland was in de eerste groepsfase van het toernooi nog met 3-0 te sterk voor Polen.

bron: http://www.depers.nl/sport/341661/Nederlandse-volleybalsters-loten-Polen.html

Back to top

WWW Albert Albert  
IP Logged

Albert
Global Moderator

Serdeczne pozdrowienia

Noord-Brabant Nederland
Reply #3 - 03.10.2009 at 23:37:44

Volleybalsters in finale EK3 oktober 2009

LODZ (ANP) - De Nederlandse volleybalsters leken zaterdag in no-time een finaleplaats op het EK in Polen binnen te halen, maar moesten er uiteindelijk nog flink voor knokken. In de eerste twee sets (25-11 en 25-15) walste het team van Avital Selinger nog over Polen heen. ,,Misschien wel het beste volleybal dat ik ooit van dit team heb gezien'', oordeelde de bondscoach. Op het moment dat de wedstrijd binnen leek, begon de Nederlandse service echter te haperen. De 13.000 fans in de Atlas Arena in Lodz gingen op de stoelen staan, het gastland rook een kans. Maar na vier sets was de winst alsnog voor Oranje.

,,We lieten Polen weer in de wedstrijd komen'', beaamde aanvoerster Manon Flier. ,,Hoe dat kon? Misschien gingen die eerste twee sets wel te makkelijk. Ik weet het niet.'' De Nederlandse speelsters serveerden stuk voor stuk uit en Polen steeg onder aanvoering van Joanna Kaczor boven zichzelf uit. De derde set (20-25) ging naar het gastland en ook in de vierde set ging het tot 18-18 gelijk op.

,,Niet nadenken, gewoon punt voor punt door blijven gaan'', omschreef topscorer Flier haar emoties tijdens de laatste set. Selinger bleef uiterst rustig langs de kant. ,,Mijn werk was voor de wedstrijd al klaar'', zei hij na afloop. ,,Ik moest alleen zorgen dat ik niet in de weg liep. Soms heb je als coach de behoefte om wat te zeggen, maar is dat helemaal niet nodig. Daarom heb ik geen time-out aangevraagd en heb ik ook niet gewisseld. Ik wilde geen onrust brengen, ze alleen heel veel vertrouwen geven.''

Die tactiek werkte. Bij 18-18 kon Nederland, onder aanvoering van Debby Stam en Flier, eindelijk weglopen bij de Poolsen. Selinger was onder de indruk van de 'versnelling' van zijn team. ,,Ze kwamen met grootse individuele acties.'' Stam haalde met een geweldige klap de set (25-20) en de wedstrijd binnen. ChaĂŻne Staelens ging daarna even uit haar dak, maar was voor de camera's weer de rust zelve. ,,Deze wedstrijd is klaar, nu morgen weer verder. Blijkbaar kan ik dat zo afsluiten. Had ik ook niet gedacht, dit is voor mij ook de eerste keer.''

Van het huidige team is alleen Ingrid Visser in het bezit van een EK-medaille, een gouden uit 1995. Wie ook de tegenstander wordt, het maakt voor Nederland niet uit. Flier: ,,Elke dag is hetzelfde, je moet gewoon uitgaan van je eigen kunnen. Het geeft al een heel goed gevoel dat we in ieder geval een medaille hebben.'' Ook voor de immer stoĂŻcijnse Selinger is de finale toch wel een hoogtepunt. ,,Dit soort momenten komen niet in bundels.''
bron: http://www.sport.nl/nieuws/2983/Volleybalsters_in_finale_EK.html

Groetjes Albert Cool
Back to top

WWW Albert Albert  
IP Logged

Pieszyce
Administrator

Właściciel

Reply #4 - 04.10.2009 at 18:48:18

Brons voor Poolse volleybalsters

LODZ (ANP) - De Poolse volleybalsters hebben zondag in de 'kleine finale' van het Europees kampioenschap het brons veroverd. Het gastland won in de uitverkochte Atlas Arena in Lodz met 3-0 (25-16 25-19 25-23) van Duitsland.

Polen, Europees kampioen in 2003 en 2005, verloor zaterdag in de halve finales met 3-1 van Nederland. Het team van Avital Selinger speelt om 20.00 uur in de eindstrijd tegen titelverdediger Italië.

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/434902/2009/10/04/Brons-voor-P...   04.10.2009
Back to top

Directe verbinding met 1017 Poolse steden? poolsesteden.nl Steden informatie
Poolse Taal leren? Druk op de  button
Hét Polen forum van Nederland, het enige échte Polenforum waar iedereen zich in de familie opgenomen voelt.
WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print Start new topic