Foto's van Siedlarski
Polenforum.nl  - Nieuws - links - Polen forum en informatie over Polen

Welcome, Guest. Please Login or Register
Polen Forum.nl Polen Forum.nl 

middeneuropa.nl Poolse Steden

Copyright 2004 - 2010 All Rights Reserved Polenforum.nl

All photos and texts on this website are copyrighted.
Unauthorized use without permission of the Author or Administrator, will be punished by international law

Home Databank In Memoriam Pajacyk.pl Poleninfo.net Polen Links Poolse webcams Reglement HelpSearch Sitemap LoginRegister  

Pages: 1 2 3 4
Send Topic Print Start new topic
Negatieve reacties in Media over Polen en de Polen (Read 1992 times)
Gryzomir
Nieuw lid
*

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

Negatieve reacties in Media over Polen en de Polen
21.11.2009 at 12:13:14

Manu wrote on 21.11.2009 at 10:01:05:
Heb je helemaal gelijk in Karolina.
Wat kan de armere plattelands bevolking van Polen het schelen hoe er in het Westen over hun gedacht wordt.

Als een hongere man een vis geeft dan help je voor een dag. Maar als je hem een net geeft om vissen te vangen dan je kan hem voor het hele leven helpen. Het zelfde telt ook voor kleren voor Polen. Als je een arme Pool kleren geeft dan help je hem voor een maand of twee. Maar je maakt hem niet rijk. Als je echt Polen wil helpen dan moet je de oorzak van de armoede adresseren. In mijn ogen is branding van Polen een van de elementen die vooraal in Nederland moet verbeterd worden. Er is heel veel materiaal beschikbaar over invloed van het beeld van het land en mensen op economie en dus ook rijkdom van de burgers.
Hier heb je een paar voorbelden:
- http://www.brandchannel.com/images/papers/Country_Branding.pdf
- http://nation-branding.info/

Ik zeg niet dat je iets fout doet. Integendeel, ik waardeer het. Maar je moet ook beseffen dat kleding geven is soort van paracetamol voor armode. Het helpt voor een korte tijd maar het geneest de oorzak niet. Maar wij hebben in Polen antibiotica nodig. Country branding is antibiotica.

Goede branding kan bijvoorbeeld tourisme bevorderen. Polen kan veel op dat gebied bieden. Goede branding helpt ook investering in een land maar verbetert ook vraag naar artikelen van een land.

Ik vraag me ook af of verzamelen en opsturen van kleding goed voor een imago van Polen doet.
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 19:44:34 by Pieszyce »  

IP Logged

pieke
Trouw Poster

Polen forum.nl: Het ontmoetingspunt
voor Polen!
Poznan
Re: Negatieve reacties in Media over Polen en de Polen
Reply #1 - 21.11.2009 at 15:53:53

Wel Gryzomir,ik wilde me er eigenlijk niet mee bemoeien,maar doe het nu toch maar.

Goed dat er mensen zijn die er anders tegenaan kijken dan jij.

Ik vraag me af of de echt arme mensen geholpen zijn met de opvattingen die jij er op nahoud.

Maak mij er zefs wat boos om,wat ik voor mijn gemoedsrust liever niet doe.

Het probleem van de armoede in polen kan slechts worden opgelost door de poolse overheid en het poolse volk zelf !!!!

Laat de poolse overheid eerst maar eens de sociale voorzieningen en omstandigheden verbeteren en de zeer grote veschillen tussen zeer arm en zeer rijk maar eens goed aanpakken.

Zoals ik al eens eerder op dit forum schreef zie ik een in mijn optiek veel te grote onverschilligheid bij de doorsnee poolse bevolking voor de schrijnende armoede van een behoorlijk deel van de bevolking.

Laat tot die tijd de armen zelf beslissen wat goed voor hen is en waarmee ze het beste geholpen zijn.

De inzet van de mensen die zich inspannen voor hulp aan deze mensen verdient alle lof en steun en geenzins wat ik zie als "salon kritiek"

Ga niet zeggen (schrijven) dat ik het land en de polen niet ken.
Ik leef al jaren als "pool" tussen de polen.

een groet van pieke.

Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 19:44:44 by Pieszyce »  

IP Logged

Gryzomir
Nieuw lid
*

Reply #2 - 21.11.2009 at 18:25:41

@pieke
Ik weet dat er in Polen arme mensen zijn. Maar ik heb een andere idee hoe moet je deze situatie oplossen. Ik ken ook die arme mensen. Maar meeste van ze willen een goede baan hebben in plats van bonen naar de voedselbank. Dat wil ik ook. In plaats van symptomen bestrijden wil ik de oorzak aanpakken. Ik begrijp niet waarom iemand moet daarover zelf beetje boos worden. Is het niet meer mogelijk om oneens te zijn en tegelijkertijd elkaar respecteren?

Ik merk in Nederland dat media en politiek zijn heel druk bezig om onze imago te vernielen. Ze durven daarvoor leugens en insinuatie te gebruiken. Daardoor beschadigen ze onze branding. 44% van de Nederlandse bevolking wil Polen niet in EU. Lidmaatschap bij EU en goede branding van Polen zijn structurele oplossingen voor armoede en niet voedsel of geld donaties. BandAid is niet meer van deze tijden. Nu zijn de tijden van Fair Traid (http://www.fairtrade.nl/). Dus als een Nederlander zegt dat hij/zij wil ons helpen dat zeg ik onze goede naam is voor ons belangrijker dan kleren.

Poolse regering is goed bezig met bestrijden van armoede in Polen. De werkloosheid ten opzichte van 2004 is flink gedaald. GDP groeit ondanks de wereldwijd crisis.

Ik wou het nog eens benadrukken. Het is heel belangrijk om elkaar helpen maar ik wilde het in een breder perspectief brengen.
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:14:52 by Pieszyce »  

IP Logged

Pieszyce
Administrator

Właściciel

Reply #3 - 21.11.2009 at 18:38:13

Gryzomir,

Ben net terug, dus gelijk maar beginnen.

Wat deed jij in Polen toen je daar leefde? Hoe waren jouw omstandigheden en uit welk gebied kom je?

Ik kan je verzekeren, dat ik pure armoede heb gezien en dan wel zo, dat vader en moeder op een keukenstoel zaten en de vier kinderen op de grond. Als men naar bed ging, werden een paar matrassen op de grond uitgespreid en daar sliep dan iedereen. Dat was in 1986 in Gniezno. Kinderen hadden kleding aan waar de gaten in zaten van slijtage door het vele gebruik. Het ontbrak hen letterlijk aan alles, stofzuiger, kookgerei en noem maar op. We kregen koffie in een beker waar geen oor meer aan zat en waar je voorzichtig uit moest drinken, omdat er teveel stukjes uit de rand waren, maar de bedoeling van hen was goed en dat waardeerden wij.

Dit gezin is totaal en geheel door een stichting van een Protestanten Kerk uit mijn oude woonplaats in het nieuw gezet, meubels, kleding, kookgerei, huishoudelijke apparaten zoals een stofzuiger en een wasmachine. Als ik er aan denk herinner ik mij nog de tranen van vreugde toen we alles uit huis haalden, de familie meenamen naar een bekende van ons en er met 8 man gewerkt werd om alles in orde te maken. Toen ze terug konden, zagen we monden die maar niet wilden sluiten van ongeloof, wat er allemaal naar binnen was gebracht. Deze mensen hebben het nu goed, hij heeft werk, zijn vrouw ook en de kinderen zijn ook allemaal goed terecht gekomen, gewoon omdat ze met dat kleine beetje hulp het weer zagen zitten de schouders er onder te zetten.

In 1989 ben ik zelfstandig gaan rijden en heb een aantal Poolse families weer in het zadel geholpen. Had een eigen onderneming en collecteerde bij mijn klanten, welke gul gaven. Al dat geld is naar Polen gegaan, al dan niet stiekem. Deze gezinnen zijn langzaam maar zeker op de benen geholpen, niet alleen met geld, maar ook met kleding, schoeisel (mocht niet) en levensmiddelen welke ik van grossiers wist los te kloppen. Al deze gezinnen draaien nu op eigen toeren en ik krijg net een vraag meer, erger nog ik hoor helemaal niets meer maar weet van mijn contacten dat het hen goed gaat.

De Kleding waar Karoline het over heeft, is Kinderkleding en spoelgoed. Waar gaat dat meestal naar toe? Juist naar Kindertehuizen. Ben je daar al eens geweest?

Lees dit maar eens http://www.polenforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1258488940

100.000 kinderen, welke van kleding afhankelijk zijn van een tehuis, weet jij hoed dat daar werkt?

Ik wel, en ik kan je vertellen dat veel kinderen veel ontberen wat dat betreft

Ik heb bij een Stichting gewerkt als Penningmeester / chauffeur. Wij hebben niet alleen kleding, en speelgoed gebracht, maar we kochten in Polen ook wasmiddelen, verbandmiddelen, pijnstillers, want in een tehuis van 90 kinderen met een staf van 16 man, is één paracetamol in voorraad te weinig, en als men oude lakens aan repen moet scheuren om als verband te gebruiken, is er fundamenteel iets mis of denk je van niet?

Ook kochten wij fruit, schoenen, leerbenodigdheden, zoals schriften potloden, linialen, ballpoints, gum en nog veel meer. Telkens al ik naar Polen reed, stond ik doodsangsten uit omdat er zoveel geld in de auto aanwezig was, maar het is altijd goed gegaan.

Jij praat over branding. Is het dan niet zo, dat Polen zelf daar aan doet? In mijn vrienden en kennissenkring, praat er niemand, maar dan ook echt niemand negatief over Polen komt waarschijnlijk omdat ik hen goed weet te vertellen wat er fundamenteel mis is.

Fundamenteel mis is er: De arrogantie van Starostwo wanneer het over kinderen gaat, alles wordt duurder, en wat doet Starostwo, die knijpt de budgetten nog verder af, zodat veel directrices, bijna dagelijks onderweg zijn om sponsoren te zoeken welke een en ander kunnen afstaan voor de kinderen welke onder hun hoede, volwassen proberen te worden.

De arrogantie bij plaatselijke en landelijke overheden, welke niet weten wat er in die tehuizen werkelijk omgaat, omdat ze er alleen maar komen als er wat te feesten is en dan ook nog vaak met lege handen.

De stichting waar ik voor werkte, heeft letterlijk met Starsotwo moeten vechten om in diverse tehuizen een goede en hygiënische keuken te krijgen welke al voor lange tijd door Sanepid was afgekeurd.

We wilden een tehuis, 3 gebouwen renoveren en na heel veel gepraat en heel veel boosheid, was men bereid daar toestemming voor en medewerking aan te geven. Eerst het hoofdgebouw, Nieuwe keuken, renovatie eetzaal, toiletten en douchecellen, nieuw behang op de muren, nieuw schilderwerk van alle kamer, gangen, trappenhuizen, overal nieuw zeil op de vloeren. Daarna nieuwe bedden en kasten waar de kinderen hun spullen geschieden konden opbergen. Nieuwe kussens, en nieuwe dekbedden, allemaal bekostigd door die stichting in samenwerking met Bres een groep hulpverlenend mensen van de brandweer in Ridderkerk die de werkzaamheden hebben gedaan. Ook is er in dat gebouw toen een nieuwe centrale verwarming gekomen welke op olie gestookt werd.
Starostwo, heeft in die tijd het dak en de buitenkant van het gebouw onderhanden genomen, men heeft het gehele gebouw van Isolatie voorzien en ramen met dubbel glas en het dak waterdicht gemaakt.

Toen een van de bijgebouwen: Daar een nieuwe centrale verwarming welke op gas gestookt werd, verder ook daar alle werkzaamheden door Bres en Starostwo en de stichting, precies hetzelfde als in het hoofdgebouw.

Toen we aan het derde gebouw wilde beginnen, nam Starostwo het besluit, deze af te stoten en te verkopen aan een particulier. Twee jaar later werd in het dorp een groot huis gekocht waar kinderen vanaf 17 jaar opgevangen worden om daar te leren hoe ze in de maatschappij zichzelf staande moeten houden. Dat gebouw en dat soort van begeleiding bestaat sinds 3 jaar, voorheen was er niets. Waarom niet? Omdat het de overheid een zorg zou zijn waar die kinderen terecht kwamen en geloof me, ik weet waar ze terecht kwamen.

Als er alleen renovatie was geweest en geen kleding hadden kinderen in een prachtig gerenoveerd gebouw gezeten, met slechte en kapotte kleding aan hun lijf, is dat dan goed?

Het schepnet hebben ze van mij gehad en ook kleding, ik maakte wel een afspraak dat als er kleding (vaak nieuw uit restpartijen) kwam, zeij het geld wat ze eigenlijk voor kleding wilde besteden reserveerden voor iets anders aan in of op het huis. Nieuwe wasmachine bijvoorbeeld.

De Branding van Polen moet niet alleen in Nederland verbeteren, maar zeer zeker ook in Polen, door middel van het stoppen et korte termijn denken en de doelgerichte aanpak van problemen.

Country Branding:
Waarom doet Polen zelf zo weinig aan het promoten van Toerisme? Kom namelijk maar zeer weinig vakantie gidsen tegen waar Polen in vermeld staat en als er al een in staat is het een hotel van een Nederlander welke in Polen dat Hotel heeft. Dit geldt voor de promotie van zomer en wintervakanties.

Wat het investeren betreft. Ik ken mensen welke dat gedaan hebben, maar zeer teleurgesteld zijn op het feit dat men in Polen niet altijd op de juiste wijze met die investeringen omgaat en dat is ook een probleem.

Denk maar eens aan het opzetten van een grote boerderij, waar de investeerde alles piekfijn in orde maakte en voor één jaar naar Nederland vertrok. Na terugkomst trof hij het bedrijf half leeg aan, de beheerder kon niet vertellen hoe het kwam en de investeerder was zijn geld kwijt.

Artikelen uit een land kunnen alleen gepromoot worden als er een echte organisatie achter zit.

Kom ik weer op die kleding terug.

Mensen die het echt arm hebben, hoe wil jij die dan aan warme winterkleding helpen als de Poolse overheden zelf niets doen?

Er zijn in Nederland vele organisaties mee bezig, allemaal vrijwilligers werk, wordt niet betaald. Ik reed dwars door heel Nederland om spullen op te halen, brandstof voor mijn rekening. Alleen als ik naar Polen reed werd de brandstof betaald, niet de reparatie van een kapotte radiator, niet de reparatie, c.q. vervanging van mijn banden welke ik op die prachtige Poolse wegen (destijds) aan stukken reed, geen reis en verblijfskosten……………Puur alleen de diesel. Dat deed ik en zo zijn er velen in Nederland die zo werken, om maar zoveel mogelijk geld in Polen te krijgen bij hen welke het harder nodig hebben.

Het zijn niet de Nederlanders die Polen moeten promoten, maar Polen en de Polen zelf op de eerste plaats.

Op www.polenforum.nl hebben wij er destijds, ondanks protest, voor gekozen geen negatieve berichten te plaatsen over wat enkele Polen in Nederland uitvreten, hier lees je zeer weinig negatiefs over Polen en de Polen in zijn geheel.

Maar waarom laat de Poolse overheid, de mensen welke het arm hebben, door geen werk ect, etc, structureel in hun eigen vet gaar smoren? Waarom grijpen zij niet in? Dan hoeft er in Nederland niets meer ingezameld te worden en kunnen mensen thuis blijven, zonder soms een dag en een nacht te moeten rijden omdat ze diep in Polen moeten wezen!
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:15:06 by Pieszyce »  

Directe verbinding met 1017 Poolse steden? poolsesteden.nl Steden informatie
Poolse Taal leren? Druk op de  button
Hét Polen forum van Nederland, het enige échte Polenforum waar iedereen zich in de familie opgenomen voelt.
WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

Pieszyce
Administrator

Właściciel

Reply #4 - 21.11.2009 at 19:16:51

Gryzomir,

Je idee is goed tot op een bepaalde hoogte.

Over het algemeen hebben mensen welke arm zijn, ook een slechte schoolopleiding. Ook in Polen moet je tegenwoordig voor bijna alles een diploma hebben. Zelfs van een schoonmaakster wordt verwacht, dit aldus TVN24, dat ze ergens een diploma voor hebben.

Arme mensen hebben vaak wegens geld gebrek de school niet afgemaakt, kans op werk is dan miniem, tenzij er voldoende vuil werk is waar een gediplomeerde zijn neus voor ophaalt.

Ik kan mij de boosheid van Pieke wel voorstellen, want jij doet met je opmerkingen in voorgaande posten, een grote hoeveelheid hardwerkende vrijwilligers, dik te kort.

De media in Nederland, moet je niet serieus nemen, dat zijn meestal journalisten welke nooit achter de PC vandaan komen, nooit in Polen zijn geweest en als een stelletje papagaaien elkaars artikelen herschrijven.  IN Polen zitten een paar Nederlandse journalisten welke regelmatig goede artikelen schrijven, onder andere E. Overbeek en J. Hunin.

Politiek in Nederland is net als de Poolse Politiek, bekvechten over wie het beste, eigenlijk, niets weet.

De goede naam van Polen krijg je niet alleen met Fair traid, maar zeker meer met een betrouwbare politiek. Met betrouwbaar bedoel ik dat een President zijn Minister President niet telkens afvalt, met een Partij, welke de Russen en Duitsers nog als vijanden ziet, etc, etc.

Quote:
Poolse regering is goed bezig met bestrijden van armoede in Polen. De werkloosheid ten opzichte van 2004 is flink gedaald. GDP groeit ondanks de wereldwijd crisis.

Ik bestrijd dit. De werkeloosheid in Polen is zo sterk gedaald, door het vertrek naar het buitenland van een enorme groep Polen, welke hier geld verdienen en het in Polen investeren. Heb ik ook totaal geen probleem mee, maar de werkeloosheidstactieken zouden eerlijker zijn als het om de werkeloosheid bestrijding in eigen land ging en dat is niet het geval.

Dat er groei is komt door de investeringen in Polen en volgens zeggen is Rostowski de beste minister van economie van de totale EU. Maar wat gebeurd er als hij vertrekt?
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:15:21 by Pieszyce »  

Hét Polen forum van Nederland, het enige échte Polenforum waar iedereen zich in de familie opgenomen voelt.
WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

Gryzomir
Nieuw lid
*

Reply #5 - 21.11.2009 at 20:08:15

Pieszyce wrote on 21.11.2009 at 18:38:13:
Het zijn niet de Nederlanders die Polen moeten promoten, maar Polen en de Polen zelf op de eerste plaats.

Dat klopt maar het is helaas niemand anders dan de Nederlanders die ons een smerig volk, dieven, k.u.t.-Polen, zatlappen etc. noemen. Stop met al die hetze tegen Polen. Dat is al heel veel voor onze branding. Of vraag ik iets wat onmogelijk is?

Verder ben ik onder de indruk van jouw charitatieve ondernemingen.
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:15:37 by Pieszyce »  

IP Logged

Pieszyce
Administrator

Właściciel

Reply #6 - 21.11.2009 at 20:23:56

Quote:
Dat klopt maar het is helaas niemand anders dan de Nederlanders die ons een smerig volk, dieven, k.u.t.-Polen, zatlappen etc. noemen. Stop met al die hetze tegen Polen. Dat is al heel veel voor onze branding. Of vraag ik iets wat onmogelijk is?

Kijk en dit schrijf je nu op een forum, waar de deelnemers niet zo denken en om het nog beter te zeggen, dit niet accepteren.

In elke land is een deel van de bevolking niet zo sociaal als het eigenlijk behoort te zijn, dat is in Polen, Nederland, Duitsland, Frankrijk, etc, etc.

Op DIT forum noemen wij de Polen niet zo, wij hebben hier een andere kijk op Polen, zien wat er niet goed is en zien wat er wel goed is.

Mjn ex, vond de Polen ook een smerig volk, juist mijn ex.................... want Polen was er mede schuld aan dat ze met een ander aan de haal ging. Heb er trouwens geen seconde spijt van gehad.  Roll Eyes
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:15:53 by Pieszyce »  

WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

Gryzomir
Nieuw lid
*

Reply #7 - 21.11.2009 at 20:35:54

Pieszyce wrote on 21.11.2009 at 20:23:56:
Kijk en dit schrijf je nu op een forum, waar de deelnemers niet zo denken en om het nog beter te zeggen, dit niet accepteren.

Dat is me ook opgevallen en daarom ben ik een lid van geworden.  Smiley
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:16:07 by Pieszyce »  

IP Logged

Pieszyce
Administrator

Właściciel

Reply #8 - 21.11.2009 at 22:05:50

Quote:
Dat is me ook opgevallen en daarom ben ik een lid van geworden.

Dat dacht ik al.  

Maar dat wil niet zeggen dat wij niet kritisch zijn, immers kritiek moet kunnen, zolang zij zich binnen de lijnen van het fatsoen bevindt.

Net zo goed als elk land zijn / haar speciale gevallen heeft, zo heeft Polen die ook. Ik zie alleen de zin er niet van in om dat, wanneer dat al in een krant staat, ook nog eens op het forum te zetten.  Roll Eyes

De meeste welke hier op het forum zitten, kennen de goede en slechte kanten en dat is denk ik genoeg.   Smiley

Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:16:23 by Pieszyce »  

WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

namjot
Polenforum Veteraan

voor Polen!
kloosterhaar
Reply #9 - 21.11.2009 at 23:41:08

Gryzomir wrote on 21.11.2009 at 20:08:15:

Hoi Gryzomir,

vind dit eigenlijk een uitspraak die ik niet gepast vind op dit forum  Cry.

Denk net als Pieszyce, dat je hier alleen mensen vind die Polen een warm hart toedragen!

Zal ff toelichten waarom ik het niet gepast vind, want jij zegt"zeggen niet die Nederlanders", er is maar een kleine groep die dat vind en zegt en zoals jij het zegt scheer je ons allemaal onder een kam, jammer!

Denk zelfs dat die groep net zo klein is als de Polen die het hier ver......., en jammer genoeg in het nieuws komen.

Hier worden ze als gewone mensen behandelt en zijn er zelfs Poolse produkten voor hen te koop, en je ziet ze nooit met meer als 2 blikjes bier naar buiten gaan, want zeggen ze, we moeten morgen weer werken, mijn reaktie en Sobota? Hun reaktie dan ook niet zondag lekker vroeg er uit en vissen!

Verder heb ik zelf ook een kleine website om Polen te promoten op gebied van vakantie, ik verdien er niets mee, en dat is ook mijn doelstelling niet, puur omdat ik iedere Nederlander die ik spreek, nadat ze de eerste keer in Polen waren, alleen maar vol lof hoor spreken!

Groetjes Koert.
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:16:39 by Pieszyce »  

Miło jest być ważnym, ale ważniejsze jest być miło!
IP Logged

Manu
Polenforum Veteraan

Siema!

Reply #10 - 22.11.2009 at 11:19:43

Hoe een simpele vraag kan uitmonden in een discussie  Huh

@namjot: graag link van uw site - ik weet één ding al mijn vrienden die in Polen waren, willen terug of waren er al meermaals !
Je moet ze alleen zover krijgen om éénmaal te gaan.

@Pieszcye & Gryzomir: had graag sterretjes gezien in plaats van de verwijten, dan kunnen we die er zelf wel bij denken.  Angry
Hier in België heb ik eigenlijk niemand tegengekomen die zo over de Polen denkt, maar mss durven ze dat wel niet tegen mij te zeggen.
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:16:51 by Pieszyce »  

IP Logged

Pieszyce
Administrator

Właściciel

Reply #11 - 22.11.2009 at 13:19:41

Manu,

Klik bij Namjot even op de WWW buton en je zit op zijn site.

Wat bedoel je met sterretjes?

Wat Gryzomir aanhaalt, lees ik dagelijks in reacties op diverse sites en blogs, maar het zijn altijd dezelfde figuren, vaak kale koppen, liefhebber van een gepermanente blonde politicus met een groot baas in eigen land/buik gevoel. Vaak voorzien van het IQ van een garnaal.

Ja en men kan zich daar soms terecht aan ergeren, puur omdat deze figuren, alleen iets schreeuwen en weinig weten.
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:17:11 by Pieszyce »  

WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

pieke
Trouw Poster

Polen forum.nl: Het ontmoetingspunt
voor Polen!
Poznan
Reply #12 - 22.11.2009 at 15:13:29

Wie denkt dat deze dingen zich hier in polen niet ook afspelen vergist zich deerlijk.

Niet lang geleden op de poolse televisie een reportage over het belagen c.q bedreigen en lastig vallen van buitenlandse studenten door poolse hooligans/nationalisten.

Een uit afrika afkomstige arts welke al jarenlang in polen woont en werkt werd ook aangevallen.

Dergelijke figuren en gebeurtenissen zijn geen specifiek nederlands iets.

Ik schreef het geloof ik al eens eerder.

Polen zijn ook mensen en niets menselijks is hen vreemd,dus ook dit soort verwerpelijke dingen gebeuren hier ook.

Maar goed,ligt u er maar niet van wakker en maak nog maar wat leuks van de dag met en groet van pieke.

(sorry,weet dat het over kleding behoort te gaan,maar wilde dit toch ook even kwijt.
Pieszyce kan het altijd nog vewijderen Toch ???  Smiley )
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:17:25 by Pieszyce »  

IP Logged

Erwin B
Regelmatige bezoeker
**

Reply #13 - 22.11.2009 at 15:28:02

Gryzomir wrote on 21.11.2009 at 20:08:15:

Hoe kom hier bij? Dit soort kreten heb ik nog nooit gehoord, heb je bepaalde frustraties waarbij je het op deze manier probeert te ventileren?

Blijkbaar heb je geen contact met Duitsers, die hoor ik veel vaker klagen over Polen.

Erwin
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:17:38 by Pieszyce »  

IP Logged

JohanPoznan
Ex Member

Reply #14 - 22.11.2009 at 15:37:49

Erwin ,

Ik weet niet waar jij woont maar ik vermoed uit jouw reactie dat je in het Oosten of Noorden van Nederland woont.
In Breda en Rotterdam wordt er wel degelijk zo over Polen gepraat, en natuurlijk gaat het over een kleine groep Polen die het verpesten voor de grote groep hard werkenden.

Maar ja nuanceren blijft voor Brabanders en Rotterdammers moeilijk.
O jeetje, nu generaliseer ik zelf ook  Grin.

Groet,

Johan
Back to top
« Last Edit: 22.11.2009 at 20:17:54 by Pieszyce »  

IP Logged

Pages: 1 2 3 4
Send Topic Print Start new topic