De jaarwisseling hier liep minder leuk af dan we gehoopt hadden.
Daar het koud was, gooide velen het vuurwerk via het balkon naar buiten. Enkele deden vanonder de luifel uit met als gevolg dat het zicht op ons balkon net 2 meter was.

Na 10 minuten gingen die weer weg en kwam het groepje aso jongeren naar buiten, zette hun dozen met vuurwerk tussen de auto’s en staken dat af, toen ik er wat van zei, volgde de groet bakkes. Gevolg van hun actie, drie auto’s hebben duidelijke brandplekken en we zoeken nog naar die gasten omdat zij niet in deze flat wonen, maar goed de politie heeft dat overgenomen.

Ineens kwam er een vuurpijl van die gasten recht op ons af, miste Ewa op een halve meter en sloeg gelukkig dood tegen de muur. Gewilde of ongewilde actie, ik weer het niet, maar even een belronde gedaan en zo kwam ik met 5 buurmannen ineens tussen dat groepje terecht. Veel gebekvecht en geduw. Toen ik een rotje in de broek van een van die gasten liet glijden en zei dat ik hem in zijn **** zou duwen en af zou steken, was er paniek. Veel gevloek door die knapen, maar ze dropen af, wel was gelijk de politie terplaatse, maar ik kon niet zien wat die gedaan hebben, maar voor de zekerheid maar even een klacht tegen die knaap ingediend. Hoop ook dat die mensen de schade aan hun auto’s vergoed krijgen.
Het wordt hier elk jaar erger, jongelui van Autochtone en allochtonen afkomst welke elkaar opzoeken en dan gezamenlijk het dorp onveilig gaan maken.

Zei al tegen die agent, “Stuur ze maar voor twee jaar naar Afghanistan, dan hebben ze daarna geen zin meer in zwaar knalvuurwerk”.

Zo is het in ieder geval niet leuk meer. Of toch maar die Kalashnikov kopen, immers die knallen ook lekker en ik hoef niet meer naar beneden.