Foto's van Siedlarski
Polenforum.nl  - Nieuws - links - Polen forum en informatie over Polen

Welcome, Guest. Please Login or Register
Polen Forum.nl Polen Forum.nl 

middeneuropa.nl Poolse Steden

Copyright 2004 - 2010 All Rights Reserved Polenforum.nl

All photos and texts on this website are copyrighted.
Unauthorized use without permission of the Author or Administrator, will be punished by international law

Home Databank In Memoriam Pajacyk.pl Poleninfo.net Polen Links Poolse webcams Reglement HelpSearch Sitemap LoginRegister  

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print Start new topic
2009 bijna voorbij (Read 403 times)
Pieszyce
Administrator

Właściciel

2009 bijna voorbij
31.12.2009 at 01:29:26

2009 bijna voorbij, zag hem lopen met zijn lange witte baard, zijn zandloper en zijn staf.

Sprak hem aan en vroeg of we hem ooit nog eens zouden zien, hij antwoordde, "elke tweede jaar ben ik er weer als het nieuwe jaar, ik mag één jaar uitrusten want geloof mij, jaren gaan snel en zijn hard. In Tibet noemen ze dat reincanatie, wij noemen het de kans op wedergeboorte en ik ben blij dat dit zo gaat".

Langzaam slofte hij verder en ik had nog niet de gelegenheid om hem te zien overgaan in het nieuwe jaar, moet nog een paar uurtjes wachten. Zal hem wel missen want het was een jaar met vele leuke dingen, of het nieuwe jaar dit ook zal brengen moeten we nog zien.

Fijne jaarwisseling en kijk uit met vuurwerk.  Smiley
Back to top

Directe verbinding met 1017 Poolse steden? poolsesteden.nl Steden informatie
Poolse Taal leren? Druk op de  button
Hét Polen forum van Nederland, het enige échte Polenforum waar iedereen zich in de familie opgenomen voelt.
WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

Michu
Super Veteraan

Ja kocham moja Lwice
Wolsztyn
Re: 2009 bijna voorbij
Reply #1 - 31.12.2009 at 12:55:40

Gelukkig bijna voorbij Cool het grote knalfeest in Noord-Holland is weer begonnen, volgens mij allemaal illegale zooi Sad
Het lijken af en toe wel bom inslagen.

Heb al weer spijt dat ik in NL zit, had beter in mijn PL dorp kunnen blijven Smiley

Nou ja, straks is het weer over Smiley
Back to top

Every mile with a smile!
Michu Michu  
IP Logged

Torun-Marcel
Trouw Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Utrecht
Reply #2 - 31.12.2009 at 15:36:23

Quote:
author= Michu    Het lijken af en toe wel bom inslagen. Heb al weer spijt dat ik in NL zit, had beter in mijn PL dorp kunnen blijven Smiley
Hier knalt het in Torun net zo hard, dus daarvoor hoef je niet naar Polen. En er zullen in NL ook wel dorpen zijn waar het rustig is.

De alcohol kassa's van de supermarkten zijn 6x zo druk als gewone kassa's, hier en daarstaat al een verkoopster met heur haar al
helemaal glitterklaar voor het bal, maar zij moet nog een paar uur.
Mijn overhemden voor concert en bal zijn gestreken, de kragen knellen weer iets meer dan vorig jaar Roll Eyes, het tasje met wodka's
en wijn staat bij de deur, kortom, ik ben Oudjaarsavond klaar.

* * * Allemaal een fijne afloop van dit jaar en alle goeds voor 2010 * * * .

Back to top

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan  //  haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt

IP Logged

Michu
Super Veteraan

Ja kocham moja Lwice
Wolsztyn
Reply #3 - 31.12.2009 at 15:41:17

Veel plezier op het bal Grin

Doe Henkie en Jan de groeten. Grin Grin

Sluit me hierbij aan:

* * * Allemaal een fijne afloop van dit jaar en alle goeds voor 2010 * * * .
Back to top

Every mile with a smile!
Michu Michu  
IP Logged

Pieszyce
Administrator

Właściciel

Reply #4 - 31.12.2009 at 17:16:08

Quote:
Gelukkig bijna voorbij  het grote knalfeest in Noord-Holland is weer begonnen, volgens mij allemaal illegale zooi

Hier is het al weken bezig, elke avond precies om 23:00 uur een enorme knal, kan nooit legaal vuurwerk zijn.

Gastjes van 17 jaar steken stevig vuurwerk af op nog geen tien meter van het politiebureau hier en rennen dan weg, nog nooit een agent naar buiten zien komen.  Angry  Angry
Back to top

Hét Polen forum van Nederland, het enige échte Polenforum waar iedereen zich in de familie opgenomen voelt.
WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

sobieski
Trouw Veteraan

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt
voor Polen!

Reply #5 - 31.12.2009 at 17:41:10

Bij ons is Oudjaar ietwat gewijzigd. Komt ervan als je madam voor de TV werkt Sad
In elk geval, wij gingen met vier koppels Oudjaar inzetten met een natje en een droogje... Echter, door een noodgeval is mijn echtgenote vanavond verantwoordelijk voor de centrale TV regie van de Sylwestershow op Plac Konstitucji (de originele "vrijwilliger" is ziek gevallen).
Wat je dus van de show gaat zien op TV - heeft haar al slapeloze nachten gekost...
Oudjaar dus 3 koppels + ondergetekende....
Toen ze me om 13:00 belde stonden er al fans te wachten om door de security binnengelaten te worden. Koud Smiley

Vuurwerkidioten... Ik vind dat gewoon een hoop lawaai en herrie... heb er nooit het plezier van begrepen....
Back to top

IP Logged

namjot
Polenforum Veteraan

voor Polen!
kloosterhaar
Reply #6 - 31.12.2009 at 22:15:07

Wat je hier op het platteland vooral ziet en met name hoort!

Is het carbid schieten, met een batterij aan melkbussen, die dan achter elkaar worden afgestoken!

Er zijn er die op een dag meer dan 50kg carbid verknappen!

Wens jullie een goede wisseling van de wacht en tot in het nieuwe jaar!

Groetjes Koert.
Back to top

Miło jest być ważnym, ale ważniejsze jest być miło!
IP Logged

Albert
Global Moderator

Serdeczne pozdrowienia

Noord-Brabant Nederland
Reply #7 - 01.01.2010 at 02:28:43

namjot wrote on 31.12.2009 at 22:15:07:
Wens jullie een goede wisseling van de wacht en tot in het nieuwe jaar!

Welkom in het nieuwe jaar  Grin Grin Grin

Wisseling van het jaar ( wacht ) is hier weer perfect verlopen veel rotzooi de lucht ingejaagd we hebben eindelijk de oude voorraad van een paar jaar die was blijven liggen opgemaakt Smiley
Maar vanaf Zaterdag komt er weer nieuw materiaal binnen voor de Jaarwisseling 2010/2011 Huh Huh Huh

Groetjes Albert Cool

P.s.
Hier nog een link van de televaag die het carbidschieten even in een slecht daglicht willen plaatsen  Angry Angry Angry Angry

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5690182/__Zwaargewond_bij_carbid_schieten__.h...

Back to top

WWW Albert Albert  
IP Logged

zadkine
Polenforum Veteraan

voor Polen!
Twente / Mazury
Reply #8 - 01.01.2010 at 09:22:28

Iedereen weer een voorspoedig 2010

Zadkine
Back to top

IP Logged

Pieszyce
Administrator

Właściciel

Reply #9 - 01.01.2010 at 15:55:22

De jaarwisseling hier liep minder leuk af dan we gehoopt hadden.

Daar het koud was, gooide velen het vuurwerk via het balkon naar buiten. Enkele deden vanonder de luifel uit met als gevolg dat het zicht op ons balkon net 2 meter was.  Cry

Na 10 minuten gingen die weer weg en kwam het groepje aso jongeren naar buiten, zette hun dozen met vuurwerk tussen de auto’s en staken dat af, toen ik er wat van zei, volgde de groet bakkes. Gevolg van hun actie, drie auto’s hebben duidelijke brandplekken en we zoeken nog naar die gasten omdat zij niet in deze flat wonen, maar goed de politie heeft dat overgenomen.  Smiley

Ineens kwam er een vuurpijl van die gasten recht op ons af, miste Ewa op een halve meter en sloeg gelukkig dood tegen de muur. Gewilde of ongewilde actie, ik weer het niet, maar even een belronde gedaan en zo kwam ik met 5 buurmannen ineens tussen dat groepje terecht. Veel gebekvecht en geduw. Toen ik een rotje in de broek van een van die gasten liet glijden en zei dat ik hem in zijn ****  zou duwen en af zou steken, was er paniek. Veel gevloek door die knapen, maar ze dropen af, wel was gelijk de politie terplaatse, maar ik kon niet zien wat die gedaan hebben, maar voor de zekerheid maar even een klacht tegen die knaap ingediend. Hoop ook dat die mensen de schade aan hun auto’s vergoed krijgen.

Het wordt hier elk jaar erger, jongelui van Autochtone en allochtonen afkomst welke elkaar opzoeken en dan gezamenlijk het dorp onveilig gaan maken.  Angry

Zei al tegen die agent, “Stuur ze maar voor twee jaar naar Afghanistan, dan hebben ze daarna geen zin meer in zwaar knalvuurwerk”.  Roll Eyes

Zo is het in ieder geval niet leuk meer. Of toch maar die Kalashnikov kopen, immers die knallen ook lekker en ik hoef niet meer naar beneden.  Grin  Grin
Back to top

WWW Pieszyce Pieszyce  
IP Logged

namjot
Polenforum Veteraan

voor Polen!
kloosterhaar
Reply #10 - 01.01.2010 at 22:34:31

Dat is niet zo mooi voor jullie geweest, ze zouden ze zwaarder moeten straffen, en volgend jaar gewoon de 30ste oppakken en de tweede weer los laten!

Hier was het om 24.00 uur een lawaai van jewelste, maar om 00.30 uur was het op een enkele knal na, weer rustig!

Wat ze hier en ook in de omligende dorpen doen is, vanaf 00.30 uur tot 01.00 is de deur van het dorpshuis los, die gaat dan pas om 06.00 uur weer open, er is dan een gezellig feest met disco of live muziek en zijn de jongelui van de straat, er word sinds ze dat doen geen vernielingen meer en het is lekker rustig in het dorp!

Groetjes Koert.
Back to top

Miło jest być ważnym, ale ważniejsze jest być miło!
IP Logged

Torun-Marcel
Trouw Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Utrecht
Reply #11 - 02.01.2010 at 21:39:57

Voor de burgemeester van Torun was niet alleen 2009 maar bijna zijn hele leven voorbij. Bij het uitparkeren, op Oudjaarsavond om 17:30,
kwam een Mercedes met hoge snelheid tegen zijn auto aan en moest hij uit zijn auto gesneden worden.
Uiteindelijk had hij alleen een gebroken scheenbeen en wat andere lichte verwondingen, maar moest wel in het ziekenhuis blijven.
Ik dacht nog: hoe groot is de kans dat je een burgemeester aanrijdt... Huh
http://torun.gazeta.pl/torun/1,35576,7412400,Wypadek_prezydenta_Torunia__Pekniet...
Back to top

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan  //  haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt

IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print Start new topic