Platini eist van Oekraïne 'sterke signalen' 08/04/2010 21:02
De bouw van de EK-stadions in Oekraïne blijft de UEFA zorgen baren. Voorzitter Michel Platini geeft de autoriteiten twee maanden voor bewijzen van voortgang.
Platini was twee dagen in Oekraïne om te zien hoe de voorbereidingen op het EK in 2012 verlopen. De UEFA-voorzitter was niet gelukkig met wat hij zag en eist van de overheid meer inspanningen.'Ik vertelde hem overheidgaranties voor de voortgang nodig te hebben', zei Platini over het onderhoud met de Oekraïense president Viktor Janoekovitsj. 'Ik wil de komende twee maanden sterke signalen zien dat het vooruitgaat. Hij gaf me de garanties dat het werk op tijd klaar is en dat de overheid daar alles voor in het werk stelt.'
Oekraïne is in 2012 met Polen gastheer van het WK. Maar de bouw van de stadions in Kiev en Lvov blijft achter bij de planning. Platini maakte al eerder zijn zorgen kenbaar over het gebrek aan voortgang. De Franse oud-international herhaalde het dreigement Oekraïne te schrappen als gastheer als het stadion in Kiev niet op tijd klaar is.
bron:
http://www.vi.nl/Nieuws-item/178732/Platini-eist-van-Oekraine-sterke-signalen.ht...