Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen  

Nie ma wolności bez praworządności. Prof. Marcin Matczak
Er is geen vrijheid zonder de rechtsstaat. Prof Marcin Matczak

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Locked Topic Wat verbergt, Jaroslaw K.? - De plannen (Read 172 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Wat verbergt, Jaroslaw K.? - De plannen
19.04.2017 at 17:10:04

Beste Polenforummers en lezers,

Om een heel lang verhaal kort te maken, er is immers al genoeg te lezen het volgende.

Op 16 september 2007, ontving ik van ene BogdanR [die ik niet kende en nog niet], een mail met een aangehangen document. Bogdan verzocht mij heel kort en simpel “Please translate it and put it on your forum”.

Ik begon eind oktober 2007 met de vertaling. Inmiddels stond de Poolse versie al op internet. Vanwege een aantal privé zaken en het feit dat de regering Kaczyński vervangen werd door de regering Tusk, ging het vertalen erg langzaam. 15 augustus 2011 stopte ik tijdelijk, immers de gerechte vraag was, “Had het nog zin”?

In december 2011, een maand na de dood van mijn vader, sloeg het noodlot toe. Mijn PC en HDD crashte en waren onbruikbaar. Ik dacht dat ik ergens op een reserve HDD veel zaken opgeslagen had, dat was ook zo, maar niet dit document. En ondanks een andere PC, was de gewraakte HDD nog geblokkeerd, maar liet hem achter bij iemand die hem misschien kon openen.

Jongsleden 12-04-2017, kreeg ik een telefoontje dat er een schijf met een groot aantal documenten naar mij onderweg was en wat denken jullie, daarop stond ook “Wat verbergt, Jaroslaw K.?” ik was enorm blij, ondanks dat er hier en daar schade aan de tekst was. Alles is gerepareerd en de vertaling voltooid.  [ruim 8 A4].

We hebben in het team overlegt en er is gekozen voor een apart board, zodat jullie in aparte hoofdstukken kunnen lezen wat de plannen waren. Vergelijk deze met wat je weet over wat er NU in Polen gaande is.

Ondanks dat ik door enkele leden op het forum ben aangepakt, omdat ik het document wat ik had kwijt was, en men die plannen van de Kaczyński’s die in 2005 al werden opgesteld niet geloofde, hoop ik dat ze nog wel af en toe lezen, dus Szlachta, als je een vent bent stuur je mij een mail met alleen “Sorry”, dat is voldoende.

Namens het team
Pieszyce

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint