Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen  

Nie ma wolności bez praworządności. Prof. Marcin Matczak
Er is geen vrijheid zonder de rechtsstaat. Prof Marcin Matczak

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic Pas op voor de Poolse snelwegen (Read 470 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Pas op voor de Poolse snelwegen
30.08.2017 at 23:58:59
Print Post  

Pas op voor de Poolse snelwegen

Polen is de derde ergste in de EU in termen van verkeersveiligheid, volgens ’s lands Opperste Rekenkamer.

Veiligheid is alleen lager in Roemenië en Bulgarije, volgens de Opperste Rekenkamer, de grootste onafhankelijke controle unit van Polen.

Poolse snelwegen en dubbele rijbaan wegen zijn bijzonder gevaarlijk.

Lees hier verder . . . . .

Back to top
IP Logged

hennie
Beginnend Lid
**

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

Re: Pas op voor de Poolse snelwegen
Reply #1 - 01.04.2018 at 08:39:18
Print Post  
Ja,klopt.Ik kom al 30 jaar in Polen en de snelwegen lijken  net een racebaan .Hoge snelheden en inhalen waar het eigenlijk niet meer kan.Je moet hier erg voorzichtig zijn.En af en toe rijden zoals een Pool zelf  Smiley

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #2 - 01.04.2018 at 13:19:33
Print Post  

Laten we hopen dat ze het na het miljoenste ongeval eindelijk leren.

Het wordt wel tijd trouwens.  Sad

Back to top
IP Logged

McTucker Lubawa
Beginnend Lid
**

bijna 1/2 Pool ;-))

Reply #3 - 14.04.2018 at 20:38:40
Print Post  
Pieszyce* wrote on 01.04.2018 at 13:19:33:
Laten we hopen dat ze het na het miljoenste ongeval eindelijk leren.

Het wordt wel tijd trouwens.  Sad

Ik heb de ervaring dat het wel meevalt. Rijd al jaren over de snelweg A2 en heb er nog nooit een ongeval gezien. Ik denk dat 'n miljoen ongevallen door jou een beetje te hoog wordt ingeschat.

Groetjes uit Gutowo

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #4 - 14.04.2018 at 22:07:54
Print Post  
Quote:
Ik heb de ervaring dat het wel meevalt. Rijd al jaren over de snelweg A2 en heb er nog nooit een ongeval gezien. Ik denk dat 'n miljoen ongevallen door jou een beetje te hoog wordt ingeschat.

De opening van deze sectie is een vertaling van een bericht van de Poolse Staatskrant Radio Polskie, niet iets wat ik zelf ter plekken verzin, maar wat door HEN aangegeven wordt, na onderzoek. http://www.thenews.pl/1/9/Artykul/323242,Beware-of-Polish-motorways ;  Niet alleen zij geven dat aan, het zijn er meer die waarschuwingen uitgeven voor Polen.

Ikzelf heb veel kilometers in Polen afgelegd, nooit een ongeval gehad, terwijlik toch meestal in bergachtig gebied reed, waar het een hobby is om IN de bocht te passeren. Noch daar, noch op de autostrada, misschien in al die jaren 5 ongevallen en dan nog licht gezien.

De reserve chauffeur van de stichting was zelf eens betrokken bij een ongeval en reed zijn bus in de prak, hij maakte diverse ongevallen mee, waar hij dan, als hij passeerde, ook foto’s van maakte. Die wisselende ervaringen ben ik vaker tegen gekomen. Er zijn er op het forum die het met u eens zijn en er zijn er die het met mij eens zijn, dat veel Polen regelmatig als maniakken jakkeren. Maar……………… Polen is een groot land.

Net zoals wij verschillende ervaringen hebben, zijn er ook op ander gebied verschillende ervaringen.
De heftigste is de gezondheidszorg en de ziekenhuizen. Dit zorgde er voor dat sommigen mijn reacties niet wilde accepteren en ineens nergens meer op reageren. Er was eens een topic over voeding, was heftig, want het was niet waar wat ik zei. Twee weken geleden was er een video, over de voeding in ziekenhuizen, deze video, was gemaakt door de Poolse Oppositiepartij SLD samen met PSL, duurde ruim een uur over diverse ziekenhuizen. Wat ik daar aan eten zag, zou ik mijn zwijnen niet eens voeren, maar goed,…………….. ik heb maar eens diep gezucht en de video de video gelaten.
Immers op voorhand kon ik al gissen dat dit weer een verkeerde discussie zou worden. Zo is er steeds minder wat er geplaatst kan worden.

Uw ervaringen zijn anders dan de mijne en vele andere, heeft u alle 113 afleveringen Polskie Drogi al eens bekeken? Als ik dat zou plaatsen zou ik de naam van de Polen te grabbel gooien, volgens een paar leden, maar de video’s liegen niet. Natuurlijk zijn het moment opnamen, maar dan nog komen ze voor. Tenzij men net zo rijdt als de Polen zelf, ja…………… dan valt het natuurlijk niet op!  Smiley Cheesy

Polen is een groot en mooi land, maar het schijnt erg verandert te zijn, na alle vertaalde berichten.

Trouwens het aantal wat ik aangaf, had meer te maken met de lengte van de tijd dat Polen normaal leren rijden, dan met het aantal ongevallen Zonder tijdlimiet. Ik was erg jong, toen mijn vader mij al leerde,  “Waar rook is, is vuur”.   Wink

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint
Bookmarks: Facebook Google+ Linked in reddit Twitter