Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen  

Remember, there is only one rule left in Polish politics:
whatever PiS says, the exact opposite is the truth.

Onthoud dat er in de Poolse politiek nog maar één regel over is:
wat PiS zegt, het exacte tegenovergestelde is de waarheid.

Page Index Toggle Pages: [1] 2  Send TopicPrint
Hot Topic (More than 15 Replies) Acht dagen van hongerstaking slaagt niet in betere betaling voor artsen (Read 255 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Acht dagen van hongerstaking slaagt niet in betere betaling voor artsen
11.10.2017 at 02:11:26
Print Post  

Acht dagen van hongerstaking slaagt niet in betere betaling voor artsen

Interne artsen zijn er niet in geslaagd een doorbraak te creëren in de loongesprekken met de minister van Volksgezondheid Konstanty Radziwiłł die al acht dagen in hongerstaking zijn en protesten houden.

Protesterende artsen eisen betere publieke gezondheidszorgfinanciering en loonsverhogingen, evenals een ontmoeting met de premier.

“We beschouwen de gesprekken met Radziwiłł als voorbij, we hebben geen deal bereikt … de bemiddeling is uitgeput en we verwachten dat we met de premier moeten praten,” zei Łukasz Jankowski van de OZZL medisch praktiserende bond.

Radziwiłł zei dat hij open was voor verdere bemiddeling en dat Szydło met protesters zou moeten praten als ze hun hongerstaking staakten. Maar artsen hebben gezegd dat ze niet zullen stoppen.

Artsen tekort

Daniel Łuszczewski, een vertegenwoordiger van de stakende artsen, zei dat het protest “niet alleen over loon gaat, maar ook over een manier om, dokters die het land verlaten, te stoppen”.

Lees hier verder . . . . .

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: Acht dagen van hongerstaking slaagt niet in betere betaling voor artsen
Reply #1 - 13.10.2017 at 01:25:09
Print Post  

Interne Artsen hervatten hongerstaking
"We wachten op bindende verklaringen"

11 oktober 2017

Interne Artsen hervatten honger protest - meldde PAP aan Filip Płużański uit Resident Agreement OZZL. "Een gesprek met premier Beata Szydło veroorzaakte
niet de verwachte effecten,"
zei hij. Premier Szydło had een ontmoeting met de protesterende artsen in het sociale partnerschap centrum "Dialoog".
Haar bespreking werd bijgewoond door de minister van gezondheid Konstanty Radziwiłł.

Tot woensdagochtend hadden ongeveer 20 interne artsen een hongerstaking gehouden in de hoofdhal van het Kinderziekenhuis in Warschau.
Ze hebben haar in de ochtend onderbroken toen ze met de regering spraken.

De belangrijkste postulaten van de betogers zijn: de financiering van de gezondheidszorg verbeteren, de arbeidsomstandigheden verbeteren
en de salarissen verhogen.

We willen de premier bedanken voor de garantie van het werken aan onze postulaten. We zijn ervan overtuigd dat we blijven werken aan het
verhogen van de uitgaven voor gezondheidszorg. Het is cruciaal voor ons om deze uitgaven te laten groeien
- zei de plaatsvervangende voorzitter
van de Resident Association OZZL Lukasz Jankowski tegen de journalisten. Zoals hij toevoegde, hielden de vertegenwoordigers van de bewoners de
details niet in de gaten. We wachten nog steeds op bindende verklaringen. We weten dat het ministerie hierover praat, - zei hij.

Bewoners werden gevraagd over een voorstel van de minister-president om een gezamenlijk team op te zetten om hun eisen aan te pakken.
Er werd herhaaldelijk verklaard dat deze afspraken binnen de regering moeten zijn. Dus de deelname van artsen in het team, die verondersteld wordt
oplossingen voor de financiële en economische waarheid uit te werken, lijkt ons een voorstel dat momenteel geen invloed heeft op het werk van dit team.
Dus we kijken uit naar wat er in dit verband zal worden getoond
- zei Jankowski.

Wij willen antwoorden op drie vragen: wanneer zullen de gezondheidsuitgaven stijgen en op welk niveau zal medisch personeel betaald worden en of
zullen wachtrijen verkorten en of patiënten beter behandeld worden. Geen van deze vragen werd beantwoord
- voegde Jarosław Biliński, vicepresident
van de OZZL Resident Agreement toe.

We zijn het er allemaal over eens dat dit belangrijke, zeer belangrijke onderwerpen zijn en we willen eraan werken. Mijn aanbod is, dat we een gezamenlijk
team opzetten met vertegenwoordigers van de residentiële gemeenschap, vertegenwoordigers van andere medische beroepen en overheidsvertegenwoordigers.
- vertelde premier Szydlo de verslaggevers na de ontmoeting met de interne artsen.
Zoals gemeld zal het team de tijd hebben om de oplossingen uiterlijk
voor 15 december uit te werken.

De premier benadrukte, dat het door de regering voorgestelde aanbod "heel goed en eerlijk" is.

Het is tot nu toe nooit gebeurd dat de vertegenwoordiger van een beroep door de overheid wordt uitgenodigd om richtingsoplossingen en zeer specifieke
beloningsoplossingen te ontwikkelen, om de hoeveelheid middelen die op dit gebied worden besteed, te verhogen,
- aldus Beata Szydlo. Zij merkt op dat de
overheid de wet moet herzien, over het minimumloon, alle regels en overwegen hoe het allemaal werkt " en wat kan gedaan worden.
Ze benadrukte dat de regering openstaat voor suggesties van artsen en is klaar om te praten.

Ik wil u eraan herinneren dat het ministerie van volksgezondheid een wetsvoorstel heeft opgesteld, uitgaande dat in een bepaald tijdstip - in dit project we een
datum 2025 hebben - we de uitgaven (gezondheidszorg) tot 6% zullen verhogen. Dit is in overeenstemming met het postulaat van de internen, hoewel ze
zouden willen dat het een kortere periode is,
- zei het hoofd van de regering.

De premier voegde eraan toe dat de interne hadden voorgesteld dat de stijging van de uitgaven naar de bovengrens in 2021 of 2022 zou eindigen

Ik heb vandaag voorgesteld dat we het met elkaar eens zijn dat het zo snel mogelijk moet worden bereikt, maar we geven nog geen nieuwe grensdatum,
omdat het een nieuw voorstel is. Ik moet nu het wetsvoorstel, die al is voorbereid, veranderen, herberekenen, in eerste instantie akkoord laten gaan met
premier Morawiecki. De minister van Volksgezondheid moet bespreken hoe het over bepaalde jaren kan worden verdeeld, en of het helemaal mogelijk is,
- voegde Szydlo toe.

rmf24.pl by (mn) język po Polsku

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #2 - 13.10.2017 at 01:45:54
Print Post  

Rezydenci OZZL‏ @PR_OZZL 10 okt.

Protest głodowy trwa już 200 godzin... #protestmedykow
De hongerstaking duurt 200 uur... #protestmedykow

Ḳṛụḳ Ṃọṣẹṣ ‏            23:35

Świat wg #PISowce: 9000 dla wykształconego rezydenta to za dużo,a 12000 dla nieuka i głąba #Misiewicz.a było OK. #protestmedykow #CzasRozumu
De wereld volgens #Pisowce: 9.000 voor opgeleide Interne arts is te veel, en 12.000 voor niet gediplomeerde noodle # Misiewicz.a [vriendje Macierewicz] was OK. #protestmedykow #CzasRozumu

Anna Odrowska‏ @anodro_anna 8 min.8 minuten geleden

Posłanka, która potępia walkę młodych lekarzy o pieniądze zarabia 280 tys.zł. rocznie...

Kamerlid Józefina Hrynkiewicz van PiS, veroordeelde de voor het geld vechtende jonge artsen, maar ontvangt zelf 280 duizend. zł. per jaar...

Mevrouw gaf de artsen als advies, als je geld wil verdienen, dan vertrek je maar naar Europa of ander delen van de wereld.
Hoe het dan moet met de medische zorg in Polen had ze geen antwoord op.

https://oko.press/poslanka-jada-hrynkiewicz-zarabia-280-tys-zl-rocznie-potepia-w...;

Anna Odrowska        01:25

Lekarze rezydenci zawieszają protest głodowy i proszą prezydenta o mediacje #protestmedykow
Inwonende artsen schorten hongerstaking tijdelijk op en vragen de president om bemiddeling #protestmedykow

https://www.wprost.pl/10080700 ;    Waarschijnlijk morgen vertaald.

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #3 - 13.10.2017 at 17:15:49
Print Post  

Exen 🇵🇱‏ @Exen 9 okt.

The scale of disaster in Poland:
De omvang van de ramp in Polen:

Annual starting salary for doctors
Jaarlijks startsalaris voor artsen
Poland €9000
Germany €68000

#protestmedykow

Exen
@Exen      16:35

I demand to know what PiS is doing to improve the catastrophic situation in healthcare! This is our hospital food
Ik eis te weten wat PiS doet om de catastrofale situatie in de gezondheidszorg te verbeteren! Dit is ons ziekenhuisvoedsel

Weet niet in welk ziekenhuis bovenstand wordt uitgedeeld.

Rezydenci OZZL‏ 

Tak wygląda śniadanie dla dzieci w jednym z największych szpitali pediatrycznych. M.in. DLATEGO chcemy 6,8% PKB na och.zdr. #protestmedykow
Zo ziet het ontbijt eruit voor kinderen in een van de grootste pediatrische ziekenhuizen. Onder andere DAAROM willen we 6,8% van het BBP. #protestmedykow

Back to top
IP Logged

pieke
Polenforum Veteraan

Polen forum.nl: Het ontmoetingspunt
voor Polen!

Reply #4 - 13.10.2017 at 19:28:18
Print Post  
Zonder al te diep op de situatie in te gaan wil ik toch wel even het volgende kwijt.
In de 13 jaar dat ik in polen woon heb ik (helaas) al 6 maal in verschillende ziekenhuizen gelegen in Poznan en Gniezno.
Niets ten kwade over de artsen , Maar het "eten" getoond op de foto's is niets nieuws.  Chips en dergelijke heb ik nooit gezien maar de "maaltijden"  zijn inderdaad UITERST  sober. (te sober).

Dit was in het geheel niet anders dan ten tijde van P.O.
Ik wil niet zeggen dat er niets aan gedaan moet worden maar het is niet  redelijk om dit geheel op konto van PIS te schuiven.

P.O. heeft er destijds ook in het geheel NIETS aan verbeterd.

(moest dit toch even kwijt,  Cool ).

Back to top

IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Reply #5 - 13.10.2017 at 19:34:22
Print Post  
Quote:
maar de "maaltijden"  zijn inderdaad UITERST  sober.  (moest dit toch even kwijt,  Cool ).
Maaltijden zijn inderdaad regrings onafhankelijk heb ik onlangs mogen vaststellen (ps. niet voor mijzelf, om misverstanden te voorkomen)

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan // haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #6 - 13.10.2017 at 21:19:34
Print Post  

Beste Pieke,

Ik weet niet hoever jij Thema’s volgt in de Poolse pers, maar als ik zelfs lees in de pers die PiS volop steunt, dat het een schandaal is hoe PiS omgaat met de jonge artsen en de ziekenhuizen en dat dit niet verwacht was, zegt dat MIJ heel veel.

Waar gaat het om? Het gaat er om dat PiS ALLES wat destijds door PO in orde is gebracht voor zover als dat kon, ongedaan maakt. ALLES wordt teruggedraaid wat destijds in de PO regering aangepast werd. Dit op het gebied van het leger, het onderwijs, de gezondheidszorg, en financiën. Kan men iets niet direct voor elkaar krijgen dan grijpt men terug soms [zogenaamde] fouten van PO, die men niet eens hard kan maken. Kijk naar het Amber Gold gebeuren, PiS wil veroordelingen, maar kan dit niet omdat men zelf inmiddels SKOK banken heeft die mensen uitbuiten.

Het spijt me, maar ik verzamel gegevens via Twitter, waar een aantal ex volksgezondheidswerkers actief zijn uit de PO en SLD tijd. Dat verzamel ik, werk het uit, bespreek dat met mijn Ewa die ook ervaringen heeft met Poolse ziekenhuizen, net als ikzelf en Plaats dit.

Mij kan het echter geen Lor schelen wat PO destijds deed, want wat geweest is, is geweest. Mij gaat het er om dat PiS de zaak loopt te belazeren. Na de bespreking van Szydło met de jonge artsen, ging ze er mee akkoord dat twee jonge artsen gisteravond met haar in Warschau een bespreking zouden hebben. Een van die artsen kwam uit Kraków en toen de heren bij mevrouw voor de deur stonden, vertelde een bediende dat mevrouw vertrokken was naar Bratislava waar ze een bespreking en diner zou hebben met haar grote vriend Orban en zijn vrienden. Tja, ik zou in zo’n geval dus nooit meer onderhandelen met zo’n onbetrouwbaar persoon.

De maaltijden ken ik niet, want toen Ewa in het ziekenhuis lag en ik daarna, lieten we maaltijden uit het restaurant brengen of we gingen naar het restaurant toe.

Terug naar de feiten.

Door de hervormingen van Radziwiłł, zijn er in plaats van verbeteringen, verslechteringen ingetreden. Ziekenhuizen zijn gesloten, personeel ontslagen, maaltijden en andere zaken zijn slechter geworden,……. alles om maar te bezuinigen om de 500+ en andere zaken te kunnen betalen. Maar als die schijnheil in Torun 74 miljoen nodig heeft wordt het zonder morren overgemaakt.

Ook in andere gebieden lopen de mensen weg, Generaals met veel ervaring, etc. In het onderwijs zouden er door de hervormingen geen leraren aan de kant worden geschoven en ontslagen. Op dit moment zijn er 4200 leerkrachten die door de hervormingen hun werk verloren hebben.

Ik heb het niet over PO, omdat PO een andere regeer systeem had. Eerst het land financieel sterk en financieel onafhankelijk maken, zonder al te veel te lenen. Ik ga het ook niet over PO hebben omdat dat een koe in zijn kont kijken is, als men teveel omkijkt, kan men over een steen struikelen.

Ik heb het over PiS en geloof me, als ik alles wat ik over PiS gelezen heb, dat zelfs door Ziobro en Gowin, bevestigd wordt zou moeten vertalen, zou niemand meer twijfelen. Maar ik ben blij dat je me wakker hebt gemaakt, misschien toch maar eens gaan stoppen met het vertalen en alles in de taal waarin het gebracht wordt op het forum te zetten.

Ik wil een ding kwijt, als ik in Polen in het ziekenhuis zou moeten liggen wil ik geen arts aan mijn bed die onderbetaald bijna 100 uur per week werkt, want die arts wordt niet alleen onderbetaald, maar eet ook deze porties. Daar komen ene keer ongelukken van, dus nee, niet in Polen in het ziekhuis dan maar.

Het kan me ook geen lor schelen of PO is wel of niet verbeterd heeft, immers dat deed de SLD regering daarvoor ook niet.

Iemand zei eens tegen mij, PiS heeft ook veel goed gedaan. Fijn dan zou ik graag eens een lijstje zien en kunnen we daar over discussiëren. Een niet door iedereen geaccepteerd lid op het forum zei eens, PiS deelt alleen sigaren uit uit eigen doos, het volk is slachtoffer. De man heeft gelijk.

Pieke, als je net zoals ik, politiek geschoold bent [20 jaar praktijk], zie je dat met je ogen dicht en ruik je de stank van bedrog. Het volk betaald.

(moest dit toch even kwijt)   Cool

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #7 - 13.10.2017 at 22:07:36
Print Post  

“Laten ze gaan”
Kamerlid PiS stuurt interne dokters naar het buitenland

2017-10-12, 16:03

"Laat ze gaan" - schreeuwde Józefa Hrynkiewicz van PiS van de parlementaire bank, toen PO Kamerlid Lydia Gądek vanaf het parlementaire spreekgestoelte zei,
”jonge artsen kunnen op elk moment naar het buitenland gaan om geld te verdienen.” Na de verklaring van Hrynkiewicz reageerde een aantal afgevaardigden,
schreeuwend "schandaal".

Gądek, die zelf dokter is, sprak tijdens een parlementair debat over het protest gehouden door de interne artsen.

- Als het niet voor de jonge mensen was, mensen die op elk moment kunnen vertrekken, omdat ze goed opgeleid zijn en hun talen kennen, maar ze
willen voor ons werken, voor onze patiënten, - zei ze.

“Laat ze gaan,” riep Hrynkiewicz op dat moment.

- ”Laat ze gaan.” Luister ... Het is aan jullie (de dokters luisterden naar het debat - red.) zei het PiS kamerlid, "laat ze gaan," vervolgde Gądek. - In plaats van dank
te zeggen, je hoofd te buigen voor wat ze voor de gehele gezondheid zorg van Polen doen, hoor je: "laat ze gaan" - voegde ze eraan toe.
    SCHANDALIGE WOORDEN‼‼@LidiaGadek: Jonge artsen willen
    voor Polen werken, ze willen niet vertrekken.
    Kamerlid PiS: LAAT ZE GAAN!#ProtestMedyków pic.twitter.com/Uz1dYbAWgC

— PlatformaObywatelska (@Platforma_org) 12 oktober 2017

ONGELOOFLIJK! Kamerlid PiS tegen de jonge artsen #NiechJadą!
    Je moet het zien. RT pic.twitter.com/AeCq5ehA72

— Platforma NEWS✌(@NewsPlatforma) 12 oktober 2017
“Ik was emotioneel uitgeput”

Hrynkiewicz verwees naar haar woorden tijdens een later interview met journalisten. - Ik was emotioneel uitgeput, maar het was me erg jammer dat in
zo'n moeilijke situatie mevrouw Gądek zulke argumenten gebruikt, dat ze zouden gaan, - zei ze.

Ze zei dat ze nooit wilde, dat alle mensen Polen zouden verlaten. Gevraagd of zij zich zou verontschuldigen tegenover de interne artsen voor haar woorden,
zei ze: Ik kan iedereen verontschuldigen voor elk woord dat ik ooit heeft aangeraakt. - Het is nooit mijn bedoeling om iemand te beledigen, - zei ze.

Ze benadrukte ook dat haar woorden overdreven werden.

polsatnews.pl by ml/dro/ język po Polsku

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #8 - 14.10.2017 at 03:02:10
Print Post  

Nog even terug komend Pieke,

Kun jij een lijstje maken met een aantal punten welke PiS in jouw ogen goed doet?

Back to top
IP Logged

pieke
Polenforum Veteraan

voor Polen!

Reply #9 - 14.10.2017 at 09:18:55
Print Post  
Pieszyce* wrote on 13.10.2017 at 21:19:34:
Beste Pieke,

Ik weet niet hoever jij Thema’s volgt in de Poolse pers, maar als ik zelfs lees in de pers die PiS volop steunt, dat het een schandaal is hoe PiS omgaat met de jonge artsen en de ziekenhuizen en dat dit niet verwacht was, zegt dat MIJ heel veel.

Waar gaat het om? Het gaat er om dat PiS ALLES wat destijds door PO in orde is gebracht voor zover als dat kon, ongedaan maakt. ALLES wordt teruggedraaid wat destijds in de PO regering aangepast werd. Dit op het gebied van het leger, het onderwijs, de gezondheidszorg, en financiën. Kan men iets niet direct voor elkaar krijgen dan grijpt men terug soms [zogenaamde] fouten van PO, die men niet eens hard kan maken. Kijk naar het Amber Gold gebeuren, PiS wil veroordelingen, maar kan dit niet omdat men zelf inmiddels SKOK banken heeft die mensen uitbuiten.

Het spijt me, maar ik verzamel gegevens via Twitter, waar een aantal ex volksgezondheidswerkers actief zijn uit de PO en SLD tijd. Dat verzamel ik, werk het uit, bespreek dat met mijn Ewa die ook ervaringen heeft met Poolse ziekenhuizen, net als ikzelf en Plaats dit.

Mij kan het echter geen Lor schelen wat PO destijds deed, want wat geweest is, is geweest. Mij gaat het er om dat PiS de zaak loopt te belazeren. Na de bespreking van Szydło met de jonge artsen, ging ze er mee akkoord dat twee jonge artsen gisteravond met haar in Warschau een bespreking zouden hebben. Een van die artsen kwam uit Kraków en toen de heren bij mevrouw voor de deur stonden, vertelde een bediende dat mevrouw vertrokken was naar Bratislava waar ze een bespreking en diner zou hebben met haar grote vriend Orban en zijn vrienden. Tja, ik zou in zo’n geval dus nooit meer onderhandelen met zo’n onbetrouwbaar persoon.

De maaltijden ken ik niet, want toen Ewa in het ziekenhuis lag en ik daarna, lieten we maaltijden uit het restaurant brengen of we gingen naar het restaurant toe.

Terug naar de feiten.

Door de hervormingen van Radziwiłł, zijn er in plaats van verbeteringen, verslechteringen ingetreden. Ziekenhuizen zijn gesloten, personeel ontslagen, maaltijden en andere zaken zijn slechter geworden,……. alles om maar te bezuinigen om de 500+ en andere zaken te kunnen betalen. Maar als die schijnheil in Torun 74 miljoen nodig heeft wordt het zonder morren overgemaakt.

Ook in andere gebieden lopen de mensen weg, Generaals met veel ervaring, etc. In het onderwijs zouden er door de hervormingen geen leraren aan de kant worden geschoven en ontslagen. Op dit moment zijn er 4200 leerkrachten die door de hervormingen hun werk verloren hebben.

Ik heb het niet over PO, omdat PO een andere regeer systeem had. Eerst het land financieel sterk en financieel onafhankelijk maken, zonder al te veel te lenen. Ik ga het ook niet over PO hebben omdat dat een koe in zijn kont kijken is, als men teveel omkijkt, kan men over een steen struikelen.

Ik heb het over PiS en geloof me, als ik alles wat ik over PiS gelezen heb, dat zelfs door Ziobro en Gowin, bevestigd wordt zou moeten vertalen, zou niemand meer twijfelen. Maar ik ben blij dat je me wakker hebt gemaakt, misschien toch maar eens gaan stoppen met het vertalen en alles in de taal waarin het gebracht wordt op het forum te zetten.

Ik wil een ding kwijt, als ik in Polen in het ziekenhuis zou moeten liggen wil ik geen arts aan mijn bed die onderbetaald bijna 100 uur per week werkt, want die arts wordt niet alleen onderbetaald, maar eet ook deze porties. Daar komen ene keer ongelukken van, dus nee, niet in Polen in het ziekhuis dan maar.

Het kan me ook geen lor schelen of PO is wel of niet verbeterd heeft, immers dat deed de SLD regering daarvoor ook niet.

Iemand zei eens tegen mij, PiS heeft ook veel goed gedaan. Fijn dan zou ik graag eens een lijstje zien en kunnen we daar over discussiëren. Een niet door iedereen geaccepteerd lid op het forum zei eens, PiS deelt alleen sigaren uit uit eigen doos, het volk is slachtoffer. De man heeft gelijk.

Pieke, als je net zoals ik, politiek geschoold bent [20 jaar praktijk], zie je dat met je ogen dicht en ruik je de stank van bedrog. Het volk betaald.

(moest dit toch even kwijt)   Cool

Och,   Embarrassed ik had het alleen maar over de kwaliteit van de maaltijden in de ziekenhuizen,  Undecided.   De rest laat ik graag over aan degenen die gespecialiseerd zijn in de poolse politiek,  Wink

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #10 - 14.10.2017 at 14:14:31
Print Post  

Na even wat te hebben rond gebeld, klopt het aanreiken van chips in een kinderziekenhuis. Men was niet blij met de publicaties, maar kon het wel begrijpen.

De foto’s zijn op de afdeling gemaakt door het stakende personeel en of dit nu pas is, of al jaren, dat maakt niets uit. Het gaat om het feit dat de overheid maling heeft aan de patiënt, juist een ziekenhuis zou gezonde voeding voor moeten zetten en dit niet aan de familie van een patiënt over moeten laten. Dit is gewoon nog het communistische systeem dat PiS weer in geuren en kleuren aan het opwarmen is. Dit is geen gedachte van mij, maar van leden van de SLD, ex communisten dus.

De gezondheidszorg zou ook niet aan de politiek gebonden moeten zijn, elke partij zou de zorg verplichting moeten hebben via de Grondwet. Immers een gezond land is in het belang van iedereen.

Maar ik zou nu toch echt wel eens een keer willen lezen wat PiS goed gedaan heeft.

En………..dit is puur mijn mening…………je kunt nog zo fijn in een land wonen, dat wil niet zeggen dat alles dan goed gaat. Prettig zou het zijn als zij die daar wonen ook de minder prettige zaken eens aanhalen. Of is het net zoiets, als van de doden niets dan goed?

Quote:
De rest laat ik graag over aan degenen die gespecialiseerd zijn in de poolse politiek,   

Dan gaan we vanaf vandaag lekker stoppen met vertalen, want politiek is politiek. Een politicoloog uit Nederland kan als hij de Poolse grondwet doorleest ook daarmee uit de voeten.

Zoals een Poolse professor een maand geleden eens zei. “PiS bedrijft geen politiek, PiS heeft een vast plan wat ze ook onverkort uitgevoerd willen zien en waarvoor alles moet wijken. Wat ik weet zei die professor, is het een plan van een Mad man, een plan dat schadelijk is voor Polen en haar bevolking.”

Er wordt inderdaad geen politiek bedreven, alleen een plan uitgevoerd, politiek is compromis met je tegenpartij en dat is nu net wat PiS niet doet en wil.

Ik dank je voor de vele vrije tijd die ik nu krijg.

Back to top
IP Logged

pieke
Polenforum Veteraan

voor Polen!

Reply #11 - 14.10.2017 at 18:11:49
Print Post  
Ach, Pieszyce, ga vooral door met het plaatsen van je artikelen /analyses die, dat weet ik zeker door velen , tevens ondergetekende  gewaardeerd worden.
Wanneer een simpele opmerking van mij als die over de kwaliteit van maaltijden in de ziekenhuizen leid tot een dergelijk zware en ingrijpende beslissing van jouw kant lijkt het mij beter wanneer IK voortaan maar geen  reacties meer post.  Wink

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #12 - 14.10.2017 at 19:21:16
Print Post  

Beste Pieke,

Je had het niet alleen over de maaltijden als ik je posts lees.

Dat is echter niet belangrijk.

Je schreef,
Quote:
De rest laat ik graag over aan degenen die gespecialiseerd zijn in de poolse politiek,

Ik voel me dus geen specialist in de Poolse politiek en vandaar mijn reactie. Wat ik wel doe is analyseren. Ik heb een groep Twitter contacten die mij daarbij helpen en dit zijn wel specialisten.

Daarom durf ik te stellen dat Polen hard op weg is een dictatuur te worden, met waarschijnlijk kampen waar ze haar  tegenstanders opbergen, wanneer niet, zal men heel hard aan het bouwen van gevangenissen moeten beginnen.

Reageer gerust, is totaal geen probleem. Als jij iets stelt is het, het recht van ieder lid, wanneer hij het er niet mee eens is om te reageren. Andersom natuurlijk ook en geloof me de politieke discussies die ik vroeger voerde met tegenstanders waren tig maal feller dan wat hier gebeurd.

Ik behoor niet tot de groep watjes die bij de eerste tegenstand in een jankbui uitbarsten, maar formuleer een eerlijk antwoord. Cool

Back to top
IP Logged

nemo.omen*
Polenforum Veteraan

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

Reply #13 - 14.10.2017 at 20:05:25
Print Post  
Het eten in een ziekenhuis in Polen is een ramp. Zeer goed voor een ingrijpende vermageringskuur.
De maaltijden zijn te weinig om in leven te blijven ,maar te veel om dood te gaan.
In het ziekenhuis in J.G is een ruimte met koelkasten waar de patienten huneigen voedsel kunnen bewaren en dit kunnen bereiden.

Gerrit van Asperen /Borenbas

Though I look old, yet I am strong and lusty

William Shakespeare
As you like it,
Act II ,scene III

No Civilisation without Destillation

Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können.
(Jean Paul)
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #14 - 14.10.2017 at 20:11:21
Print Post  

Ik zie het al voor me, iemand met een maagoperatie, gaat zelf aan de kook.

Wat de PiS regering ook doet, ze moeten zich doodschamen hiervoor en ongeacht wat vorige regeringen hebben gedaan, want eerlijk is eerlijk, er komt nu meer geld binnen dan 5 jaar geleden.

Ik zie het al voor me, Janusz, alleen zonder vrouw, zonder kinderen, zonder andere familie, de man sterft niet aan zijn kwaal, maar aan de geeuwhonger. Smiley

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: [1] 2 
Send TopicPrint
Bookmarks: Facebook Google+ Linked in reddit Twitter