Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen  

Remember, there is only one rule left in Polish politics:
whatever PiS says, the exact opposite is the truth.

Onthoud dat er in de Poolse politiek nog maar één regel over is:
wat PiS zegt, het exacte tegenovergestelde is de waarheid.

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic IOC: Rusland officieel geweerd van Spelen, sporters onder neutrale vlag (Read 87 times)
Joe DiMaggio
Super Veteraan

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

IOC: Rusland officieel geweerd van Spelen, sporters onder neutrale vlag
05.12.2017 at 19:54:02
Print Post  
De Russische vlag zal in februari niet te zien zijn op de Olympische Spelen in Pyeongchang. Het Internationaal Olympisch Comité weert Rusland van de Spelen. Dat heeft IOC-voorzitter Thomas Bach zojuist bekend gemaakt.

Russische atleten kunnen alleen deelnemen aan het evenement (9 - 25 februari) onder de olympische vlag.

Bron:
https://nos.nl/artikel/2206130-ioc-rusland-officieel-geweerd-van-spelen-sporters...

en ik zou met u niet willen ruilen – ik zou er geld voor willen geven – om net als u – mezelf te zijn
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: IOC: Rusland officieel geweerd van Spelen, sporters onder neutrale vlag
Reply #1 - 05.12.2017 at 20:14:09
Print Post  

Maar dan moeten ze eerst aantonen dat ze totaal schoon zijn en enkele zijn dat ook gewoon. Er zijn erbij die er onder lijden en het is goed dat ze mee mogen doen als het bewijs overlegt is. Nu de vraag, Staat het Russiche IOC dat toe?

Misschien dat de Russen nu eens inzien dat manipulatie ALTIJD slecht voor ze afloopt.

Ik ben nog niet de tijd vergeten dat er mannen waren die hun testikels naar achteren vastbonden om hun Tricot te laten passen en vrouwen die hormonen slikten om de kracht van manne te hebben. Goed dat nu de beslissing is genomen, want dit speel al meer dan 3/4 eeuw.

Om die reden wonnen de Russen vaak vele medailles.

Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Reply #2 - 06.12.2017 at 07:22:25
Print Post  
Als je je te pletter traint en tweede wordt achter een drugsslikkende sporter is dat zuur.
Als je later dan toch eerste wordt omdat nr. 1 eruit gegooid wordt mis je toch de eer, glorie en erkenning
om, ten overstaan van de wereld, als nummer een op het podium te staan en geeerd te worden.
Het feest gaat dan aan jou voorbij terwijl je er recht op had.
Dat vind ik nog het ergste.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan // haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #3 - 06.12.2017 at 12:41:12
Print Post  

Inderdaad Marcel, dat is het ergste en hoe lang loopt dit al niet?

IK ken de tijd nog van hardloopsters met erg veel haar op de benen. Dat was in de tijd dat ook de eerste TV's in huis kwamen te staan. Zo lang duurt het dus al.

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #4 - 06.12.2017 at 15:45:30
Print Post  
Het IOC kondigde ook straffen aan voor personen die zij verantwoordelijk houdt voor het bedrog. De toenmalige Russische minister van Sport (en huidig organisator van het WK Voetbal 2018), Vitali Moetko, en diens plaatsvervanger Joeri Nagornych zijn uitgesloten van alle toekomstige Olympische Spelen. Een onderzoekscommissie van het IOC vond in de afgelopen 17 maanden geen bewijs dat president Poetin opdracht gaf voor het dopingprogramma.

Het IOC schorste ook het Russische Olympisch Comité en legde haar een boete op van 15 miljoen dollar (12,7 miljoen euro) ter compensatie van de kosten van het onderzoek naar de Russische dopingpraktijken. Functionarissen van het Russische sportministerie zullen niet geaccrediteerd worden voor een plekje op de tribune.

en ik zou met u niet willen ruilen – ik zou er geld voor willen geven – om net als u – mezelf te zijn
Back to top

IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #5 - 06.12.2017 at 15:46:53
Print Post  
Joe DiMaggio wrote on 06.12.2017 at 15:45:30:
Een onderzoekscommissie van het IOC vond in de afgelopen 17 maanden geen bewijs dat president Poetin opdracht gaf voor het dopingprogramma.

Tussen ergens een opdracht voor geven en ergens vanaf weten zit een groot verschil.

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #6 - 06.12.2017 at 16:07:54
Print Post  
Joe DiMaggio wrote on 06.12.2017 at 15:46:53:
Joe DiMaggio wrote on 06.12.2017 at 15:45:30:
Een onderzoekscommissie van het IOC vond in de afgelopen 17 maanden geen bewijs dat president Poetin opdracht gaf voor het dopingprogramma.

Tussen ergens een opdracht voor geven en ergens vanaf weten zit een groot verschil.

Niet helemaal mee eens, want als ik bijvoorbeeld weet dat Jantje opdracht geeft voor gebruik van doping dan meld ik dat meteen. Doe ik dat niet en ook niet later dan ben ik medeplichtig en dus net zo schuldig als de persoon die opdracht geeft.

Mooier kan ik het niet maken haha

Het IOC zou minimaal Rusland van het organiseren van Spelen moeten bannen voor de volgende 25 jaar, want zeg eerlijk Joe, hoe lang is men al niet bezig met die troep?? Of het sturen van vrouwen die mannelijke lichamen hadden en in feite mannen waren die door hormonen er redelijk als vrouw uitzagen op de spierballen na??

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #7 - 06.12.2017 at 16:20:31
Print Post  
Hoi Pieszyce,

Wat ik bedoel is dat ik mij bijna niet kan voorstellen dat een man als Poetin er niet van af wist.

Niet alleen Rusland, ook in de VS. En vergeet de wielersport niet.

Het ergste vind ik dat betrapte sporters nog steeds in aanmerking komen voor een functie die sportgerelateerd is.

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #8 - 06.12.2017 at 16:38:43
Print Post  

Natuurlijk weet hij er van af, hij betaald anderen om de straf te ondergaan is al eerder gebeurd. Sovjet systeem.

In de VS is het niet staats gesteund in Rusland wel en daar valt het IOC nu over, als het individueel was, werd het anders en hoeven ze geen land buiten te sluiten.

Maar aan de andere kant, is het ook het publiek en de pers die er aan meewerkt, die willen immers steeds beter zien, maar waar ligt de grens??

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #9 - 06.12.2017 at 20:31:59
Print Post  
Er is al kritiek op deze "milde" straf.

"Er is binnen het IOC sprake van zero tolerance, behalve wanneer het Rusland betreft".

Woorden van voormalig WADA-president Dick Pound.

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #10 - 06.12.2017 at 20:56:22
Print Post  

Ik weet het, is ook met andere instanties, maar de barbaarse manier waar zij de rest van de wereld mee behandelen mag niet besproken worden.

Nogmaals zolang ze in Syrië kinderen bombarderen, hoeven ze niet op mijn sympathie te rekenen.

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #11 - 06.12.2017 at 21:13:08
Print Post  
Google maar eens op Thomas Bach en Vladimir Poetin en dan op afbeeldingen.

Zie je twee mannen die een toost uitbrengen.

Verder zeg ik er niets meer over.

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #12 - 06.12.2017 at 21:18:49
Print Post  

Ik weet het, had het al gezien, vieze slijpjurken.

Eigenlijk zou er een muur om Rusland heen moeten of weer een ijzeren gordijn.

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #13 - 07.12.2017 at 20:56:32
Print Post  
Op een IJzeren Gordijn zoals het vroeger was zit ik niet te wachten.

Vorig jaar november stopte ik nog hier:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grensovergang_Helmstedt-Marienborn

De grootste en belangrijkste grensovergang in het IJzeren Gordijn was de grensovergang Helmstedt-Marienborn. Deze grensovergang was het begin van de kortste transitroute tussen de Bondsrepubliek en West-Berlijn. Ook ander verkeer tussen de Bondsrepubliek en de DDR en Polen kwam hierlangs. Na 1990 werd de grensovergang als museum ingericht.

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #14 - 07.12.2017 at 21:16:28
Print Post  

Het moet ook om Rusland heen, verder nergens anders want we moeten ons eens afvragen waarom er ineens zoveel Russen in Nederland blijken te wonen en ook nog eens Russen die hebben geholpen samen met Harry van Bommel om het Oekraine referendum er door te drukken.

De dames en twee heren maken nog steeds veel reclame voor Rusland op Twitter en Facebook en kraken zelfs de werkwijze van Nederland af. Lekker terug laten gaan dus.

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint
Bookmarks: Facebook Google+ Linked in reddit Twitter