Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen  

Nie ma wolności bez praworządności. Prof. Marcin Matczak
Er is geen vrijheid zonder de rechtsstaat. Prof Marcin Matczak

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic Timmermans bezorgd over onafhankelijkheid Roemeense rechtsstaat (Read 82 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Timmermans bezorgd over onafhankelijkheid Roemeense rechtsstaat
24.01.2018 at 20:59:48
Print Post  

Timmermans bezorgd over onafhankelijkheid Roemeense rechtsstaat

De Europese Commissie is bezorgd over de onafhankelijkheid van de rechtspraak en de corruptiebestrijding in Roemenië. Voorzitter Juncker en zijn rechterhand Frans Timmermans roepen het parlement in Boekarest daarom op zijn koers te heroverwegen.

Het parlement ging vorige maand akkoord met maatregelen die de rechtsstaat zouden ondermijnen. Verdere terugval dreigt, reden voor het dagelijks EU-bestuur aanpassingen in de (straf)wet ''grondig'' onder de loep te nemen die gevolgen hebben voor de bestrijding van corruptie en belangenverstrengeling.

Lees hier verder . . . . . .

Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Re: Timmermans bezorgd over onafhankelijkheid Roemeense rechtsstaat
Reply #1 - 26.01.2018 at 11:43:28
Print Post  
Quote:
De Europese Commissie is bezorgd over de onafhankelijkheid van de rechtspraak en de corruptiebestrijding in Roemenië. 

Citaat: vorig jaar betoogden tienduizenden Roemenen tegen plannen van de regering om het strafrecht tegen corruptie te versoepelen.

Als je corruptie uit wilt bannen en je hebt daar blijkbaar al een goed strafrecht voor dan helpt het je niet in de EU te komen als je daarmee alweer de hand licht.
Maar goed, Timmermans zal wel weer de zwarte piet krrijgen. Je kan nu al voorspellen hoe Roemenië zich zal opstellen in een EU. Never.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan // haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #2 - 26.01.2018 at 16:26:26
Print Post  

Er zijn in Nederland zelfs al kranten die Timmermans afschrijven, en de benamingen die ze hem geven zal ik hier maar niet herhalen.

Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Reply #3 - 26.01.2018 at 18:56:04
Print Post  
Quote:
Er zijn in Nederland zelfs al kranten die Timmermans afschrijven, en de benamingen die ze hem geven zal ik hier maar niet herhalen.

Dat moeten die kranten vooral doen en hun reacties passen natuurlijk in hun visie.
Daarmee zijn zij nog niet goed.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan // haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #4 - 26.01.2018 at 20:27:36
Print Post  

Och Marcel, dit zijn kranten die jij denk ik niet leest TPO, Dagelijkse Standaard, Elsevier.

Ik sla ze meestal over, en soms plak ik bij TPO een sarcastische reactie onder een artikel van ene Duk.

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint
Bookmarks: Facebook Google+ Linked in reddit Twitter