Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen  

Nie ma wolności bez praworządności. Prof. Marcin Matczak
Er is geen vrijheid zonder de rechtsstaat. Prof Marcin Matczak

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic 'Moorddadige Russische hand' achter de Smoleńsk crash is niet langer ongeloofwaardig: opinie (Read 90 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

'Moorddadige Russische hand' achter de Smoleńsk crash is niet langer ongeloofwaardig: opinie
17.05.2018 at 02:26:58
Print Post  

'Moorddadige Russische hand' achter de Smoleńsk crash is niet langer ongeloofwaardig: opinie

Een "verborgen, moorddadige Russische hand" achter de Smoleńsk ramp in 2010 lijkt niet onwaarschijnlijk, zegt beveiligingsdeskundige
John R. Schindler in een opiniestuk voor de website Observer.com.

In het licht van de annexatie door Rusland van de Krim, de invasie van Oost-Oekraïne en de vergiftiging van een van zijn ex-spionnen in Engeland, is het
niet langer fantasievol om te suggereren dat Rusland achter de dood van de Poolse president en 95 anderen aan boord van het vliegtuig naar Smoleńsk
stond, zei Schindler.

Schindler, een voormalige analist van de National Security Agency en contraspionage officier, zei ook dat Amerikaanse en Duitse inlichtingen lijken te hebben
geweten dat Rusland loog over de ramp in 2010.

Een Russisch rapport over de crash legde de schuld op de Polen.

Een officieel rapport van de vorige Poolse regering citeerde een catalogus aan fouten aan Poolse kant, evenals fouten gemaakt door Russisch personeel aan
de verkeerstoren van Smoleńsk Military Airport.

Schindler beweerde dat een Poolse veiligheidsfunctionaris hem had verteld dat de "vorige regering van Polen de vrede met Poetin wilde handhaven door
mee te gaan met de Russische versie van de ramp".

Hij haalde de Poolse veiligheidsfunctionaris aan als suggererend dat de NAVO niet ten oorlog zou zijn gegaan met Rusland voor Polen ten opzichte van
Smoleńsk.

Op 10 april 2010 stortte een Pools vliegtuig met de toenmalige president Lech Kaczyński, zijn vrouw en 94 anderen, voornamelijk de politieke en militaire
top, neer toen ze probeerden te landen op de Smolensk luchtmachtbasis in West-Rusland, waarbij allen aan boord gedood werden.

Nadat in 2015 aan de macht te zijn gekomen, daagde de conservatieve partij Wet en Rechtvaardigheid, aangevoerd door de tweelingbroer van de overleden
president, rapporten uit over de crash.

Een nieuwe Poolse commissie om opnieuw de crash in april te onderzoeken, zei dat het vliegtuig waarschijnlijk was verwoest door een explosie in de lucht
en dat Russische luchtverkeersleiders de Poolse piloten opzettelijk misleidde over hun locatie toen ze de landingsbaan naderden.

Schindler zei dat "Polen de waarheid verdient over wat er echt gebeurde op 10 april 2010."

The News.pl

#tags: Smoleńsk vliegtuigcrash

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: 'Moorddadige Russische hand' achter de Smoleńsk crash is niet langer ongeloofwaardig: opinie
Reply #1 - 17.05.2018 at 02:29:39
Print Post  

Beste Polenforummers,

Uit schaamte heb ik dit artikel niet op Polennieuws gezet.

Hier is het interview met de ” Poolse veiligheidsfunctionaris” die Schindler een paar keer aanhaalt.

Wie is John Schindler?

Schindler = #Natsec @observer, historian, security consultant, author, provocateur, bon vivant, polyglot,
counterintelligencer, cat guy. Former NSA, NAVSECGRU, NWC.

Ik heb het niet kunnen checken, maar uit reacties van anderen zou het mogelijk kunnen zijn

Vreemd is echter dan:

Schindler zegt op Twitter, waar ik hem al langer volg vanwege Trump:

Smolensk must be taken out of Polish politics and Kremlin manipulation. 8 long years of fetid partisan swamp
paralyzing a major NATO country. How anybody can be opposed to a fresh IMPARTIAL look by credentialed third
parties, I cannot understand.

Smolensk moet uit de Poolse politiek en de manipulatie van het Kremlin worden gehaald. 8 lange jaren van
stinkend partizanenmoeras dat een groot NAVO-land verlamt. Hoe iemand zich kan verzetten tegen een nieuwe
IMPARTIËLE blik door erkende derden, ik kan het niet begrijpen.

Maar ziet deze counterintelligencer dan niet, dat juist Jarosław Kaczyński met zijn partij, mede geleid door Antoni
Macierewicz de figuren zijn die Polen in Tweeën delen?  8 jaar lang zorgde de manier waarop JK zijn maandelijkse
Smoleńsk marsen hield, voor verdeeldheid in Polen, voor onwettige arrestaties [want rechters spraken de gearresteerden vrij]
voor politiek vechtpartijen, voor minachting, en dan heb ik het dus niet over het politieke programma.

Als je je tweelingbroer verliest is dat erg, heel erg, maar mag je dat misbruiken om een land te verdelen? IK zou tijdens
zo’n maandelijkse mars niet staan lachen, omdat ik aan mijn broer zou denken, JK is al vele malen lachend gefotografeerd.

Nu zal een Amerikaan, net nu het even rustig werd de zaak ineens op gaan fokken?

Diezelfde Amerikaan zegt, “een groot NAVO-land verlamt” als we alle voorgaande artikelen lezen over de gebreken in het
leger, heeft dan juist niet zijn zo geprezen “Poolse veiligheidsfunctionaris” dat op zijn geweten. Antoni moet eens snel naar
die 2,5 miljard złoty gaan zoeken, misschien kan hij dan nog wat geweren kopen voor het te laat is.

Lieve mensen ik ga stoppen, want ik wil ook nog kunnen slapen. Maar dit is heel erg, erg dat totale ondeskundige figuren
de hemel in geprezen worden door mensen die professioneel beter zouden moeten weten.

I’m sorry John you did not gave an answer.

Dobranoc

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint
Bookmarks: Facebook Google+ Linked in reddit Twitter